بازار طلای جهانی به چراغ قرمز رسید

بازار طلای جهانی به چراغ قرمز رسید

قیمت طلا امروز پنجشنبه (۳۰ مه) ثابت بود، زیرا سرمایه‌گذاران منتظر قرائت نرخ تورم در ایالات‌متحده بودند که می‌تواند بینش بیشتری در مورد مسیر سیاست فدرال رزرو ارائه دهد.
قیمت‌گذاری دستوری به صنعت هوایی ضربه می‌زند

قیمت‌گذاری دستوری به صنعت هوایی ضربه می‌زند

فاننشال تایمز می‌گوید که سن ناوگان هوایی ایران به طور میانگین ۲۸ سال است؛ یعنی درست دو برابر میانگین جهانی؛ اما اگرچه تحریم‌های بین‌المللی بر علیه ایران، کار خرید هواپیما و نوسازی ناوگان هوایی کشور را سخت کرده است؛ اما به تبع آن برخی سیاست‌گذاری‌های داخلی از جمله قیمت‌گذاری دستوری نیز، تنه به تنه تحریم‌های خارجی زده و شرکت‌های هواپیمایی را روز به روز ضعیف و ضعیف‌تر کرده است.
«معافیت مالیاتی شرکت‌های بزرگ» از جیب مردم جبران می‌شود

«معافیت مالیاتی شرکت‌های بزرگ» از جیب مردم جبران می‌شود

با اولین خبر‌ها درباره بودجه ۱۴۰۳، مشخص شد که ۵۲ درصد درآمد دولت در سال جاری قرار است از محل مالیات‌ها تامین شود. از همان اوایل کارشناسان مختلف گوشزد کردند که این افزایش مالیات‌ها شامل گروه‌هایی خواهد شد که سابقا هم مالیات می‌پرداختند که عموما از کارمندان و کارگران هستند. اما مسئولین مدعی بودند این افزایش مالیات‌ها فشاری به گروه‌هایی که سابقا هم مالیات پرداخت می‌کردند، وارد نمی‌کند و قرار است «چتر مالیاتی» گسترده شود.
به گفته رییس کل بانک مرکزی وضعیت کنونی بازار ارز تا زمانی نامشخص ادامه دارد

تا وقتی تحریم هستیم خبری از ارز تک نرخی نیست

محمدرضا فرزین، رییس کل بانک مرکزی ایران در سی و یکمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی گفت که «در شرایط فعلی به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌ها امکان تک نرخی کردن ارز وجود ندارد.»