کد خبر: ۹۰۷۳۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱
همبستگی  ملی در سایه گفتمان و احترام به عقائد و حقوق همه اقوام ایرانی حاصل می‌شود

جنجال لٌر آرنا و ایرانشهری‌ها؛ ماجرا چیست؟

سعید رحیمی مسئول کانون هواداران باشگاه فرهنگی ورزشی خیبر خرم آباد به آفتاب‌نیوز گفت: مردم لرستان و خرم آباد بسیار ورزش‌دوست و به ویژه دوستدار ورزش فوتبال هستند، مدت‌ها بود که مردم استان آرزو داشتند تا در زمینه فوتبال تحرک و سرمایه‌گذاری صورت گیرد و خوشبختانه دکتر مسعود عبدی علی‌رغم تمام ریسک‌ها و هزینه‌های فعالیت در حوزه ورزش پا پیش گذاشت و علاوه بر سرمایه، دانش و تدبر مدیریتی خود را به میان آورد تا تیم ما یعنی باشگاه خیبر جانی تازه بگیرد و بتوانیم ان‌شاالله شاهد قهرمانی آن در مسابقات کشوری باشیم.
جنجال  لٌر آرنا و ایرانشهری‌ها؛ ماجرا چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

در سال‌های اخیر گروهی افراطی به نام "ایرانشهری‌ها" در ساحت سیاسی کشور رشد کرده که خود را پیرو اندیشه‌های سید جواد طباطبایی می‌دانند. این طیف غالباً به هر مسئله‌ای که نام و نشانی از اقوام ایرانی داشته باشد به شدت حساسیت نشان می‌دهند. هرچند این گروه فعالیت‌های خود را در قالب واژگانی مانند ایرانگرایی و میهن‌دوستی توجیه می‌کنند، اما برخی کارشناسان نسبت به خطر این طیف برای همبستگی ملی و ایجاد تفرقه‌های قومی و تحریک بی‌جهت گسل‌های قومی هشدار داده‌اند. به ویژه که ایرانیان طی ۵ هزار سال از اقوام و تیره‌های مختلف در کنار هم زیسته‌اند و شعار ایران برای همه ایرانیان غالباً مورد توجه فراگیر اقشار مختلف جامعه بوده است.

بعد از آنکه بی بی سی فارسی گزارشی در مورد تغییر نام ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد به لٌر آرنا منتشر کرد، گروه فعال ایرانشهری واکنشی «خصمانه» و آمیخته با استهزا به آن نشان دادند. بسیاری از هموطنان لٌر، رنجش‌خاطر خود به چنین صحبت‌های را در هزاران پست و اظهارنظر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند، یکی از آن‌ها در ایباره نوشت: «چرا یک نفر با افکار عریان فاشیستی فکر می‌کند حق دارد از تهران یا اصفهان برای ما حتی در حد نامگذاری یک ورزشگاه نیز تصمیم‌گیری نمایید، مگر ایران فقط متعلق به آن‌ها است، مگر ما در لرستان شهید ندادیم؟»

یک جامعه شناس اهل خرم‌آباد هم گفت: «همبستگی  ملی در سایه گفتمان و احترام به عقائد و حقوق همه اقوام ایرانی حاصل می‌شود، صد‌ها توییت و پست اینستاگرامی طیف ایرانشهری که حاوی ناسزا و توهین به یکی از قدیمی‌ترین اقوام ایرانی است حتماً ضدملی و ضدهمبستگی است و شائبه نفوذ در آن وجود دارد و دستگاه‌های نظارتی باید به فعالیت گروه افراطی ایرانشهری حساسیت بیشتری داشته باشند.»

سعید رحیمی مسئول کانون هواداران باشگاه فرهنگی ورزشی داتیس خیبر خرم آباد در اینباره به آفتاب‌نیوز گفت: مردم لرستان و خرم آباد بسیار ورزش‌دوست و به ویژه دوستدار ورزش فوتبال هستند، مدت‌ها بود که مردم استان آرزو داشتند تا در زمینه فوتبال تحرک و سرمایه‌گذاری صورت گیرد و خوشبختانه دکتر مسعود عبدی علی‌رغم تمام ریسک‌ها و هزینه‌های فعالیت در حوزه ورزش پا پیش گذاشت و علاوه بر سرمایه، دانش و تدبر مدیریتی خود را به میان آورد تا تیم ما یعنی باشگاه خیبر جانی تازه بگیرد و بتوانیم ان‌شاالله شاهد قهرمانی آن در مسابقات کشوری باشیم.

وی افزود: لازم به ذکر است، توجه شما را به این نکته مهم جلب نماییم که که نام تیم تغییر نکرده و تنها پیشنهاد شد که نام ورزشگاه محل بازی و تیم تغییر کند، این مسئله نیز در راستای برندینگ بوده است. مالک باشگاه نیز پس از جلسه ماده ۲۷ نام باشگاه را به لٌر آرنا تغییر داد. کلیه ورزش دوستان و مردم خرم آباد نیز از این نام زیبا که یاد آور قهرمانی‌های یکی از اقوام غیور ایران زمین است استقبال کردند. در پاسخ به سوال شما در مورد تغیر نام تیم، همانگونه که گفتید در اروپا مرسوم است که اسامی تیم‌ها به نام شهر محل اقامت باشد؛ مانند منچستریونایتد و نظایر آن، ولی نام  تیم ما نیز بسیار نام زیبای است و این نام هم تا آنجا که ما اطلاع داریم تغیر نخواهد کرد و اسم باشگاه همچنان خیبر هست و خواهد ماند. اکنون هم اتفاق خاصی نیافتاده و مثلاً ورزشگاه فولاد خوزستان نیز فولاد آرنا است. متاسفانه آنگونه که شما سوال کردید و ما اطلاع داریم تا کنون حمایت خاص مالی از سوی نهاد‌های ذیربط صورت نگرفته و باشگاه تنها با اتکاء به سرمایه شخصی مالک اداره می‌شود و ما امیدواریم که سطح حمایت‌ها بیشتر شود تا تیم‌های شهرستانی نیز بتوانند فعالیت پررونقی داشته باشند و ورزش حرفه‌ای تنها محدود به پایتخت و چند کلانشهر نباشد.

رحیمی گفت: ورزشگاه در فرایند خصوصی‌سازی واگذار شده، اما بازسازی آن هزینه زیادی می‌طلبد، در حال حاضر قسمت شرق و غرب ورزشگاه فاقد جایگاه است و تنها شمال و جنوب آن دارای جایگاه ویژه نشستن تماشاچی است، از این نظر باید جایگاه‌ها تکمیل شود. علاوه بر این باید بحث کاشت و تکمیل زمین چمن ورزشگاه نیز درست شود و سایر تجهیزات نصب و تعمیرات ریز و درشت نیز صورت گیرد، بسیار خوب بود اگر نهاد‌های دولتی در این خصوص از ورزشگاه حمایت بیشتری به عمل می‌آوردند. در واقع ورزشگاه هنوز افتتاح نشده و مقرر شده در یکی از سفر‌های آتی رئیس جمهور محترم  افتتاح شود. در حال حاضر تیم ما در دسته اول مقام اول را دارا است با چهار امتیاز اختلاف، البته فجرسپاسی سوم هستند با یک بازی کمتر. اگر فجر آن بازی را ببرد به جایگاه دوم صعود می‌کند با ۳ امتیاز اختلاف، یعنی ما با تیم سوم و چهارم عملاً ۴ امتیاز اختلاف داریم. مردم و هواداران بسیار امید دارند که تیم  ان‌شاالله با قهرمانی وارد لیگ حرفه‌ای شود و این اتفاق نیز به حول و قوه الهی و حمایت مردم، دولت و هواداران رخ خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
3
7
یک کار فرهنگی... خوب داره صورت میگیره یه عده با عینک بد بینی که زدن دارن خرابش میکنند.. استفاده از نام های لری در سطح شهرهای لرنشین. از میدان گرفته تا ورزشگاه.تا خیابان و فرشگاه مواد غذای......ووو با تشکر یک لر یک ایرانی... به فرهنگ همه اقوام باید احترام گذاشت
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
1
3
خود جواد طباطبایی زبان مادری اش ترکی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
3
9
ورزشگاه خودمان است دوست داریم بگذاریم لر آرنا حالا مگر فلان شهر می گذارد پارس آرنا ما چیزی گفتیم بعضی ها ضد ملی و ضد همبستگی هستند و فقط بلدند تفرقه درست کنند فکر می کنند ایران فقط مال انها است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین