کد خبر: ۹۰۷۵۸۲
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳

طحان‌نظیف: صحت برگزاری مرحله دوم انتخابات تا اوایل خرداد اعلام خواهد شد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ما تا اوایل خرداد ماه باید نتایج بررسی صحت مرحله دوم انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه را اعلام کنیم تا شاهد بازگشایی رسمی مجلس دوازدهم باشیم.
طحان‌نظیف: صحت برگزاری مرحله دوم انتخابات تا اوایل خرداد اعلام خواهد شد
آفتاب‌‌نیوز :

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان امشب (جمعه، ۲۱ اردیبهشت) در گفت‌وگوی تلویزیونی با محوریت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: با تمدیدی که صورت گرفت انتخابات تا ساعت ۲۲ در اختیار استانداران محترم قرار دارد، ولی در برخی شعب، شاهد اتمام رای‌گیری و آغاز فرآیند شمارش آرا هستیم.

وی افزود: عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات موظف هستند تا آرای همه حاضران در شعب انتخاباتی را اخذ کنند، اما چنانچه در هر کدام از شعبات مراجعه کننده‌ای نداشتند، فرآیند رای‌گیری به اتمام رسیده و شمارش آرا آغاز خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه تخلف جدی در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نداشتیم ریح کرد مردم و داوطلبان عزیز از طریق سامانه‌هایی که به آن‌ها معرفی شده این امکان را دارند تا اسناد و مدارک خود را برای ما ارسال کنند.

وی افزود: این کار برای داوطلبان از طریق سامانه داوطلب و برای مردم نیز از طریق سامانه مردم ناظر قابلیت اجرا دارد.

طحان نظیف، عنوان کرد: زمان دریافت شکایات و اعتراضات نامزد‌ها و مردم نسبت به انتخابات برابر قانون یک هفته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان اعلام صحت انتخابات افزود: ما تا یک هفته شکایات و اسناد و مدارک داوطلبان و مردم را دریافت خواهیم کرد و پس از زمان دریافت، بررسی‌های خود را خواهیم داشت.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: ما تا اوایل خرداد ماه باید نتایج بررسی صحت انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه را اعلام کنیم تا شاهد بازگشایی رسمی مجلس دوازدهم باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین