کد خبر: ۹۰۸۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱

دولت هم پشت سریال «افعی تهران» درآمد!

از زمان ظهور شبکه‌های نمایش خانگی و رونق پخش سریال‌های مختلف در آن، این پلتفرم‌ها همواره زیر ذره‌بین تماشاگران و نهاد‌های نظارتی و در مواردی حتی مورد انتقاد آن‌ها نیز قرار گرفتند. این بار تیغ تیز این انتقاد‌ها بر گردن سریال «افعی تهران» قرار گرفت.
دولت هم پشت سریال «افعی تهران» درآمد!
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری ایرنا در مطلبی با عنوان «آموزش و پرورش شاکی است یا متهم؟» نوشت: در قسمت هشتم سریال «افعی تهران»، آرمان بیانی در جریان ساخت فیلم با ناظم دوران مدرسه خود روبه‌رو می‌شود و برای گرفتن انتقام تنبیه‌های ناظم سابق، به او توهین و در میانه راه از ماشین پیاده‌اش می‌کند؛ سکانسی که بازتاب‌های مختلفی را در میان مخاطبان داشت و به شکایت وزارت آموزش و پرورش از سازندگان این سریال منجر شد.

تنبیه بدنی در مدارس دوران دهه ۶۰ و ۷۰ آنقدر واقعی و غیرقابل انکار است که در فیلم و سریال‌های مختلف به نمایش درآمده است از جمله در سال ۱۳۸۳ «پرویز شیخ‌طادی» فیلمی با نام «پشت پرده مه» درباره دانش‌آموزی ناشنوا ساخت که گرفتار بی‌مهری و بدخلقی معلم عصبی و بداخلاق خود می‌شود.

«بمب یک عاشقانه» فیلم دیگری است که در سال ۱۳۹۶ با موضوع مدرسه به کارگردانی پیمان معادی ساخته شد. این فیلم که در دوران جنگ تحمیلی و در مدرسه‌ای در دهه ۶۰ روایت می‌شود، سکانس‌های مختلف برخورد بد و توهین‌آمیز اولیای مدرسه با دانش‌آموزان را نمایش می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین