واکنش علی‌اف به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور

واکنش علی‌اف به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور

«الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان در شبکه ایکس نوشت: «امروز بعد از دیدار دوستانه با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، از خبر فرود اضطراری بالگرد حامل هیات عالی در ایران، به شدت ناراحت شدیم. از خداوند متعال برای رئیس‌جمهور ایران و هیأت همراه وی طلب دعا داریم. جمهوری آذربایجان به عنوان کشور همسایه، دوست و برادر آماده ارائه هرگونه کمک و حمایت است». بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد. رئیس‌جمهور، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده‌اند. گفته شده شرایط سخت آب و هوایی تلاش امدادرسانی به محل سانحه بالگرد رئیسی را با سختی روبرو کرده است. وزیر کشور ساعت ۱۷ اعلام کرد که امیدواریم نیرو‌های امدادی زودتر به محل سقوط هلی کوپتر حامل رئیس‌جمهور برسند. عصر امروز جلسه هیات دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و مواردی از دستور جلسه به تصویب رسید.
وعده‌های انتخاباتی ترامپ؛ از برکناری مقامات تا لغو محدودیت‌های حمل سلاح

وعده‌های انتخاباتی ترامپ؛ از برکناری مقامات تا لغو محدودیت‌های حمل سلاح

«دونالد ترامپ» طی این سخنرانی طولانی خطاب به هزاران نفر از شرکت‌کنندگان و اعضای «انجمن ملی سلاح» گفت: «از مالکان سلاح می‌خواهیم که رای بدهند. فکر کنم شما گروهی از افراد یاغی و سرکش باشید. سرکش باشید و این بار رای بدهید.»
ادعای آمریکا درباره جاسوسی دریایی چین

ادعای آمریکا درباره جاسوسی دریایی چین

مقامات آمریکایی نگران این هستند که شرکت‌های چینی که به کابل‌های اینترنت اقیانوس آرام دسترسی دارند، از این فرصت برای جاسوسی از ایالات متحده استفاده کنند.