کد خبر: ۱۰۰۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۱

از فردا انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد آغاز می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال 89 از فردا 5 خرداد ماه آغاز می شود گفت: داوطلبان تا ساعت 24 روز دوشنبه 10 خرداد می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. 

حسین توکلی افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ابتدا باید نسبت به تهیه و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی اقدام کرده و کد رشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب کنند و پس از آن کد رشته‌های انتخابی خود را در فرم پیش‌نویس درج و پس از اطمینان از صحت کد رشته محل‌های انتخابی خود، انتخاب رشته کنند.

وی اظهار داشت: انتخاب رشته از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 5 خرداد آغاز می‌شود و تا ساعت 24 روز دوشنبه 10 خردادماه ادامه دارد.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به داوطلب داده شده است برای انتخاب رشته ضروری است.

وی گفت: با توجه به اینکه کد محل‌های انتخابی درج شده در فرم انتخاب رشته اینترنتی پس از تائید نهایی توسط داوطلب و دریافت شماره رمز 15حرفی به عنوان رسید، به هیچ عنوان قابل تغییر و یا تعویض نیست، داوطلبان باید قبل از اقدام به تکمیل نهایی فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی خود، جزئیات و اطلاعات مربوط به کد رشته‌های انتخابی (محل دانشگاه، دوره، میزان شهریه دوره‌های مختلف و ...) را مطالعه کرده و مد نظر داشته باشند.

توکلی با بیان اینکه سیستم انتخاب رشته، تا حدود زیادی هوشمند پیش بینی شده است، گفت: این سیستم در حد امکان خطاهای احتمالی داوطلبان را در زمان انتخاب رشته اینترنتی به آنان تذکر می‌دهد.

وی گفت: به عنوان مثال انتخاب کد رشته محلی که داوطلب در آزمون آن شرکت نکرده و یا مجاز به انتخاب رشته نشده باشد و یا اینکه داوطلب در گرایشی از گرایش‌های رشته امتحانی خود مجاز به انتخاب رشته نشده است و ... لذا لازم است داوطلبان این مورد را نیز در نظر داشته باشند. 

اگر داوطلبی نسبت به رفع خطاهای داده شده اقدام نکند، انتخاب رشته وی کامل نشده و به وی شماره رمز 15 حرفی به عنوان رسید داده نخواهد شد.

گفته می‌شود برخی از داوطلبان این آزمون هنوز موفق به دریافت کارنامه خود نشده‌اند.

برخی از این دواطلبان می‌گویند که در سایت سنجش به‌جای ارائه رتبه آزمون آنها، ذکر شده است که "پرونده شما ناقص است".

گفته می‌شود که از این داوطلبان خواسته شده است به دفتر سازمان سنجش در تهران مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین