کد خبر: ۱۰۱۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۸

انتقاد از عدم انتشار گزارشات مركز تحقيقات استراتژيک در مجلس

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) از عدم ارائه گزارشات مرکز تحقیقات استراتژیک و برخی گزارشات مرکز پژوهش‌ها به نمایندگان انتقاد کرد. 

داریوش قنبری نماینده ایلام در جلسه علنی امروز طی تذکری آیین‌نامه‌ای گفت: گفته می‌شود یکی از اعضای هیات رئیسه - ظاهرا یکی از کارپردازها- به مرکز تحقیقات استراتژیک اعلام کرده است که گزارشات خود را برای نمایندگان ارسال نکنید. در حالی‌که این گزارشات علمی هستند و استفاده از آن به سود نمایندگان است. از این رو ما خواهان پیگیری این موضوع هستیم. 

وی با بیان اینکه اطلاع دقیقی در مورد نحوه انتشار گزارشات مرکز پژوهش‌های مجلس ندارد، از کمرنگ شدن توزیع گزارشات این مرکز نیز انتقاد کرد و خواستار توضیح هیات رئیسه مجلس شد. 

عضو کمیسیون اجتماعی همچنین از هیات رئیسه تقاضا کرد تا دستور دهند گزارش دیوان محاسبات در مورد تفریغ قانون بودجه سال 87 که به کمیسیون برنامه ارائه شده، در اختیار نمایندگان قرار گیرد. چرا که طبق اصل 55 قانون اساسی، این گزارشات باید برای اطلاع عموم منتشر شود. اما هنوز گزارش سنوات سال 85 و 86 نیز به طور کامل در اختیار نمایندگان قرار نگرفته است. 

علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: برخی مطالب شما درست نیست و دلیلی وجود ندارد که نمایندگان بی‌اطلاع باشند. اتفاقا ما اصرار داریم که اطلاعات دستگاه‌های مختلف در اختیار نمایندگان قرار گیرد.
 
گزارش دیوان محاسبات درحال حاضر در دست بررسی در کمیسیون برنامه است و ما منتظریم که نتیجه نهایی نیز در اختیار هیات رئیسه قرار ‌گیرد. پس از آن هم این گزارش را در اختیار نمایندگان خواهیم گذاشت. 

رئیس قوه مقننه گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس نیز مطلقا ممانعتی برای ارائه گزارشاتشان ندارند و تماما این گزارشات مورد تایید هیات رئیسه است که فورا دستور توزیع آن را می‌دهیم. سایر گزارش‌های مراکز دیگر اعم از مرکز تحقیقات استراتژیک نیز در اختیار یکی از اعضای هیات رئیسه قرار می‌گیرد و در صورت لزوم منتشر شده و به نمایندگان داده می‌شوند. ما در هیات رئیسه ممنوعیتی برای انتشار گزارشات علمی نداریم. 

گفتنی است احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌ها نیز طی تذکری به دفاع از نحوه انتشار گزارشات این مرکز پرداخت و گفت که ممنوعیتی در این زمینه وجود نداشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین