کد خبر: ۱۰۳۲۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۳
با اشاره به نقش شورای نگهبان

صدیقی: شورای نگهبان صافی مورد تائید امام زمان‌(عج) است

افتخار ما این است که رهبر ما نیز مثل عمو جان‌شان حضرت ابوالفضل جانباز هستند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: خطیب موقت نماز جمعه تهران، تاکید کرد: شورای نگهبان در بعد نگهبانی از مشروعیت نظام و صیانت از قانون اساسی، به عنوان یک صافی مورد تایید امام زمان(عج) است؛ از این جهت به عنوان صافی نامیده می‌شود که اگر در زمان انتخابات نباشد هر‌کس و ناکس و هر دزد از راه رسیده با صرف سرمایه‌ای خواهد توانست رای مردم را به‌دست آورد که تمام بهانه‌جویی‌ها نسبت به این نهاد مقدس به دلیل این نقش مهم می‌باشد. 

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن تاکید بر مواظبت از چشم، زبان، خوراک، درآمدها و هزینه مومنان، انحراف سیاسی را ریشه تمامی انحرافات برشمرد و گفت: انحراف در مسیر ولایت و بد فکر کردن نسبت به حکومت اسلامی از انحرافات دیگری است اگر انسان همه عبادت‌ها را انجام دهد، اما در ولایت کمبود داشته باشد بی‌تقوا است. 

وی با بیان اینکه دروغ و تهمت بی‌برکتی می‌آورد و موجب زوال انسان است، تاکید کرد: مومن باید در همه شئون حکومت خدا بر زمین تلاش کرده و در برابر خواسته نفس ایستادگی کند. 


خطیب نماز جمعه ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت ابوالفضل اظهار داشت: افتخار ما این است که رهبر ما نیز مثل عمو جانشان حضرت ابوالفضل جانباز هستند. 

وی با بیان اینکه همه انبیاء در بعد سیاست بودند، به پرسش و پاسخ فردی با یک عالم اشاره کرد که نسبت به مقایسه مقام حضرت ابوالفضل با حضرت ابراهیم، عیسی و موسی بود که آن عالم پاسخ داده بود گره‌هایی که خدا به دست ابوالفضل در عالم باز می‌کند به دست احدی از انبیا باز نمی‌کند، اظهار داشت: خوشا به حال جانبازهای ما که زیر پرچم حضرت ابوالفضل نام‌گذاری شده‌اند. جانبازان ما امروز در عرصه‌های علمی و فناوری نیز افتخاراتی را برای ما به ارمغان آورده‌اند. 

صدیقی همچنین ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسین(ع) روز پاسدار،گفت: پاسداران ما به حق پیروان امام حسین(ع) هستند، اینان عاشقانه دل به ولایت داده و پدیده‌هایی هستند که قبل از جنگ نیز در برابر توطئه‌های داخلی و خارجی نقش ایفا کرده و به گردن ملت حق دارند حماسه‌هایی که اینان آفریده‌اند جز حادثه کربلا نظیری در تاریخ بشر ندارد. 

وی ادامه داد: پاسداران و بسیجیان ما با حماسه‌های خود فضای تاریخ را به نور الهی مزین کردند. 

خطیب نماز جمعه با اشاره به صفاتی که مقام معظم رهبری، در دیدار اخیر فرماندهان سپاه برای پاسدار برشمردند، گفت: این نیرو (سپاه پاسداران) نیروی نظامی نیست نیرویی اخلاقی، فرهنگی، عرفانی و عشقی است، اینان تبلور امامت امام راحل هستند پاسداران احیاکنندگان سنت امام حسین(ع) در عاشورا و سنت شهادت در اسلام هستند. 

وی بغض و کینه دشمنان نسبت به سپاه پاسداران را به خاطر نقش مهم آنها در انقلاب دانست و گفت: شورای نگهبان نیز که در بعد نگهبانی از مشروعیت نظام، صیانت از قانون اساسی و به عنوان یک صافی مورد تایید امام زمان(ع) است از این جهت به عنوان صافی نامیده می‌شود که اگر در زمان انتخابات نباشد هر‌کس و ناکس و هر دزد از راه رسیده با صرف سرمایه‌ای خواهد توانست رای مردم را به دست آورد که تمام بهانه‌جویی‌ها نسبت به این نهاد مقدس به دلیل این نقش مهم می‌باشد. 

صدیقی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به اصلاح الگوی مصرف، اظهار داشت: ما در تحریم هستیم و دشمنان قدار ما همه سلاح‌های‌شان را به کار برده‌اند که این خواه‌ناخواه موجب بروز مشکلاتی برای ملت ما خواهد بود. بنابراین یکی از کلاس‌های خودسازی که باید در آن آماده شویم اصلاح الگوی مصرف است، زیرا خدا اسراف‌کننده را دوست نمی‌دارد. 

وی تاکید کرد: در مسأله برق و نیرو نیز در نهایت دقت باید برنامه‌ریزی صورت گیرد و دولت باید طرح و برنامه در این خصوص داشته باشد، آموزش و پرورش، رسانه ملی و جراید ما نیز باید سرمایه‌گذاری‌های عریض و دقیق و طویل داشته باشند. 

خطیب نماز جمعه تاکید کرد: تولید ما باید در حد اعلا باشد و به خودکفایی برسیم، اما در هزینه‌ها باید همچون مریضی که دارو را به اندازه مصرف می‌کند باشیم. 

صدیقی همچنین با اشاره به حادثه تروریستی شب گذشته در زاهدان، تاکید کرد: دست پلید آمریکا بار دیگر از آستین این عاملین خودفروخته بیرون آمد و حادثه دیگری را رقم زد. 

وی افزود: البته چون در قضیه شهرام امیری و آدم‌ربایی آشکار ایالت متحده حیثیت آمریکا بر باد رفته بود و هیچ کاری از وی ساخته نبود، حیثیت اطلاعاتی‌اش زیر سوال رفت و با افشاگری‌ها معلوم شد که این کشور (آمریکا) کشور دست پایینی است و خواستند که این شکست و فضاحت را با این جنایت تحت‌الشعاع قرار دهند که آن هم ناشی از ضعف سیاسی و بینشی آمریکا است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Israel
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۵
0
0
خیلی عجیب است این عقب افتادگی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۶
0
0
چند نفر از 313 نفر تا الان از این صافی رد شده اند!؟ فرامرز حسینی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین