کد خبر: ۱۰۳۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۰

اعتراض توکلی به لاریجانی: در انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان تعجیل نکنید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده تهران خواستار تعجیل نکردن مجلس در بررسی وضعیت حقوقدانان معرفی شده برای عضویت در شورای نگهبان شد. 

احمد توکلی در تذکری نسبت به بررسی زودهنگام صلاحیت حقوقدانان شورای نگهبان که از سوی رئیس قوه قضاییه معرفی شده بودند، با تاکید بر این‌که شورای نگهبان دارای ۹ عضو است و جلسات آن با دو سوم اعضا رسمیت دارد، گفت: این شورا هیچ محدودیتی در مورد برگزاری جلسات ندارد، ضمن این‌که بحث انتخاب اعضای حقوقدان شورای نگهبان نیز در دستور هفتگی نیامده است.

وی افزود: چرا باید با این عجله و بدون بصیرت کامل رای دهیم. ضمن این‌که انتخاب اعضا نیز با اکثریت نسبی و هرگونه عدم شناخت و کم بودن آراء باعث تضعیف شورا می‌شود.

رییس مجلس نیز در پاسخ به وی با تاکید بر این‌که این مساله در دستور کار مجلس آمده است، گفت: مسأله زیاد پیچیده نیست، ما باید مطابق قانون اساسی به آنها رای دهیم و ما چون در هفته آینده تعطیلات را پیش‌رو داریم و وقت سه تن از اعضای شورای نگهبان نیز شنبه به پایان رسیده به ما گفتند که هرچه سریع‌تر رای دهید تا نقصی در سیستم‌ قانون‌گذاری ایجاد نشود، لذا این مساله از نظر آیین‌نامه‌ای مشکلی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین