کد خبر: ۱۰۳۸۵۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۵

اكرمی: هیچ منطق و دینی نمی‌پذیرد كه باید ظلم به وجود آوریم تا امام زمان بیاید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هیچ منطق، عقل، علم و دینی نمی‌پذیرد كه باید ما ظلم و ستم را بوجود بیاوریم تا امام(عج) بیاید، زیرا آن حضرت برای پالایش جامعه از ظلم و فساد می‌آیند و نمی‌توانند راضی به گسترش فسق‌ و فجور باشند.

حجت‌الاسلام سیدرضا اكرمی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، پیرامون فرهنگ انتظار و مهدویت از نگاه شیعه اظهار كرد: یكی از ویژگی‌های انسان «آرزو، امید و انتظار» است، به طوری كه پیامبر اكرم (ص) فرمودند آرزو بر امت من رحمت است و اگر آرزو نبود، هیچ مادری فرزند خود را شیر نمی‌داد و هیچ باغبانی نهالی را غرس نمی‌كرد.

وی افزود: امید، آرزو و انتظار عاملی است كه درون انسان را وادار به جنبش، حركت و كوشش می‌كند، منتهی گاهی افق بسیار بلند است و گاهی بسیار نزدیك و باید دانست اصل امید و انتظار امری فطری است و باید در نهاد هر انسانی باشد كه در غیر این صورت، كوشش، جوشش و حركتی در فرد به وجود نخواهد آمد.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس اظهار كرد: در مورد انتظار امام عصر(عج) سه نكته را باید مورد توجه قرار دهیم. اولین آنها این موضوع است كه همه‌ی معصومین (ع) در رابطه با آن بحث كردند و نكات دقیقی در مورد ظهور و حضور امام زمان (عج) بیان كردند و ما با استناد بر آن‌ها می‌توانیم بگوییم كه این مهم یكی از ضروریات قطعی در عقیده‌ی ماست.

اكرمی گفت: نكته دوم این است كه قطعیت و حتمیت ظهور و حضور آقا زمان(عج) باعث شده است كه بعضی‌ها به صورت تحریفی، خود را « مهدی» معرفی كنند و از این مقوله سوء استفاده كنند كه در این مورد هشدار داده شده است كه باید از این شخص نشانه‌های قطعی و حتمی ارائه گردد و باید به این مهم توجه شود تا از موضوع سوء استفاده نشود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: نكته‌ی سوم نیز این است كه در فلسفه‌ی غیبت امام زمان (عج) باید بدانیم كه مساله‌ی نبود زمینه‌ی پذیرش امام برای جهان و ترس از كشتن ایشان مطرح است و باید دانست كه جامعه‌ی منتظر نیز باید آماده باشد و هم جهت پذیرش امام عصر(عج) به آگاهی‌سازی و اشاعه‌ی دانایی اقدام كند و در این زمینه شرایط فكری و فرهنگی را به وجود آورد.

این عضو فراكسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی بیان كرد: در مورد عصر ظهور و حضور امام زمان (عج) دلایل فلسفی، وحیانی و عقلانی داریم كه در آن هیچ شك و شبهه‌ای امكان‌پذیر نیست و ده‌ها آیه قرآن وجود دارد، كه آینده‌ی بشریت و جهان را روشن و واضح معرفی می‌كند و نسبت به عدالت و حكومت واحد جهانی امید می‌دهد.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس هشتم گفت: به هر حال زمان ظهور آن حضرت حتی در اختیار ایشان نیز نیست و اصلا ما در روایات داریم كه خداوند متعال اگر بخواهد امر ظهور را یك شبه روبرو می‌كند.

وی در خصوص وظایف منتظران در زمینه‌ی ظهور امام زمان(عج) گفت: ما باید اصل مباحث مربوط به ظهور و حضور آن حضرت را با دلایلی عقلانی و وحیانی برای مردم تبیین نماییم و در این زمینه آگاه‌سازی كنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نكته‌ی دیگر این است كه ما باید كوشش بكنیم تا با دلایل و علائم كسانی را كه می‌خواهند از این موضوع سوء استفاده كنند و انسان‌های بدلی را به جای حضرت مهدی(عج) معرفی كنند، افشاگری كرده و نگذاریم از موضوع ظهور آن حضرت سوءاستفاده شود.

اكرمی گفت: امام زمان (عج) برای عدالت جهانی می‌آیند و ما لااقل در حد توان و محیط پیرامون و شعاع اختیار خود باید زمینه را برای ظهور ایشان فراهم نموده و عدالت را اجرا كنیم تا ان‌شاءالله آن عدالت و حكومت واحد جهانی به وجود بیاید.

وی با اشاره به برخی از تفكرات در زمینه‌ی اشاعه‌ی ظلم برای فراهم كردن زمینه‌های ظهور آن حضرت گفت: هیچ منطق، عقل، علم و دینی نمی‌پذیرد كه باید ما ظلم و ستم را به وجود بیاوریم تا امام بیاید، زیرا آن حضرت برای پالایش جامعه از ظلم و فساد می‌آیند و نمی‌توانند راضی به گسترش فسق‌ و فجور باشند. بنابراین این منطق، دلیلی نیست كه بتواند پشتوانه‌ی دینی و عقلانی داشته باشد.

اكرمی ادامه داد: آن روایاتی كه می‌گویند «بعد از آن‌كه جهان پر از ظلم و ستم شده باشد امام می‌آید» در خصوص واقعیت بحث می‌كند نه حقیقت، این‌گونه نیست كه من نوعی، باید آن ظلم را به وجود بیاورم، بلكه من باید در شعاع همت خود برای پالایش جامعه از فسق و فجور جلوگیری كنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین