کد خبر: ۱۰۵۳۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۶

دعاگو: برخی روحانیون تفکر حجتیه را گسترش می‌دهند

شرایط زمان ظهور، با زمان ما منطبق نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: طرفداران انجمن حجتیه بیشترین انحرافات را در مورد مهدویت اشاعه کردند.

حجت‌الاسلام محسن دعاگو  در گفت‌و گو با همشهری ماه، گفت: معتقدم دو تشکیلات را به طور غیرمستقیم آمریکایی‌ها و بیشتر انگلیسی‌ها در ایران طراحی کردند. یکی انجمن بهاییت و دیگری انجمن حجتیه برای مبارزه با بهاییت. 

وی در ادامه با بیان اینکه انجمن حجتیه برای انحراف ذهن جوانان مذهبی درست شد، افزود: انجمن بهاییت را هم درست کرده بودند برای افرادی که گرایش دینی ندارند. به عبارتی انجمن حجتیه و بهاییت به خاطر تخلیه انرژی مذهبی جوانان طراحی شد. 

امام جمعه شمیرانات، تصریح کرد: خطر حجتیه بسیار جدی است. انجمن حجتیه درحال حاضر فعال است و من نسبت به این مسأله بسیار بدبینم چرا که معتقدم بسیاری از مشکلاتی که در داخل کشور به لحاظ سیاسی پیدا کرده‌ایم، مربوط به کسانی است که دارای تفکر مربوط به انجمن حجتیه هستند.

حجت‌الاسلام محسن دعاگو افزود: در حال حاضر یک جریان به شدت افراطی و تندرو شکل گرفته است و بسیاری از درگیری‌های سیاسی موجود مربوط به این جریان است و تفکر مربوط به حجتیه، بسترساز تنش‌های سیاسی و حتی اجتماعی و حتی خشونت‌ها شده است. 

وی اظهار کرد: متاسفانه حتی برخی از عزیزان معمم ما نیز عملا دارند تفکر حجتیه را گسترش می‌دهند. شما هر کجا ترویج خشونت، توهین، شعارهای متضمن اهانت به شخصیت‌های کشور دیدید، بدانید که در زیرساختش انجمن حجتیه قرار دارد.

دعاگو با اشاره به اینکه این جریان دارد همان نقش استعماری خودش را اجرا می‌کند چون درگیری در داخل کشور، امنیت ملی ما را خدشه‌دار می‌کند، ادامه داد: جریان حجتیه قطعا طرفدار ولایت نیست بلکه عده‌ای طرفدار ولایت را متاسفانه فریب داده و با خود همراه کرده است. 

وی افزود: این باور که امام زمان وقتی ظهور می‌کنند که زمین پر از فساد شده باشد، کاملا اشتباه است. آنچه در روایات وجود دارد بحث افزایش ظلم وجور است و نه فساد. اینکه گفته می‌شود دنیا پر از ظلم‌و جور شود، معنایش این نیست که مردم گناه کنند. 

امام جمعه شمیرانات گفت: این تصور نه ریشه روایی دارد و نه قرآنی بلکه یک خرافه است که توسط برخی از انجمن‌های حامی مهدویت به‌وجود آمده است. شرایط نزدیکی ظهور به‌ هیچ‌وجه با شرایط کنونی مشابه نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین