کد خبر: ۱۰۸۱۷۰
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۴

واکنش متکی به پناهندگی 3 دیپلمات ایرانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان که در نشست مشترک با ادوارد نعلبندیان، وزیر امورخارجه ارمنستان سخن می‌گفت با بیان اینکه دهمین کنفرانس مشترک کمیسیون ارمنستان در تهران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های هسته‌‌ای ایران یکی از شفاف‌ترین پرونده‌های فعالیت صلح‌آمیز هسته‌‌ای در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و هیچ‌کدام از فعالیت‌های ایران خارج از نظارت آژانس نیست.

منوچهر متکی تاکید کرد: ایران در مقایسه با همه کشورهای عضو آژانس بیشترین همکاری را در سال‌های طولانی گذشته با آژانس داشته است و حداقل 29 گزارش در طی این سال‌ها ارائه شده است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه شایعه شده است شما از وزارت خارجه استعفا داده‌اید؟ گفت: ما به شایعاتی که عمدتا در خارج از کشور با اهداف خاص سیاسی مرتبط با منافع کشورمان مطرح می‌شود جواب می‌دهیم. شایعات دیگر چندان در اولویت‌ها برای پاسخگویی نیست.

متکی همچنین در پاسخ به سوالی درباره‌ی استعفای یکی از دیپلمات‌های ایرانی در بلژیک، گفت: دیپلمات‌ها و مامورین اداری جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای مدت معینی اعزام می‌شوند و پس از آن باید برگردند. اگر کسی در پایان ماموریت مشکلاتی داشته باشد مامورین اداری ما آن را از نظر اداری بررسی می‌کنند و در بخش‌های مربوطه به مسائل آن رسیدگی می‌شود.

وزیر امور خارجه‌ کشورمان همچنین افزود: هفته آینده رییس‌جمهور در راس هیأتی در اجلاس سال جاری مجمع عمومی سازمان ملل شرکت خواهد کرد.

وی گفت: رییس‌جمهور برنامه‌هایی دارد که در راس آن نطق وی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل است.

متکی گفت: اجلاس‌هایی در کنار مجمع عمومی در مورد موضوعات مختلف برگزار خواهد شد که در برخی از آنها رییس‌جمهور شرکت می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین