کد خبر: ۱۰۹۲۲۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۰

اکرمی: زمان اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها را دولت می‌داند و خواجه‌حافظ‌ شیرازی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجلس تاکنون بارها برای اجرای این قانون تذکر و حتی برای رییس‌جمهوری پیغام هم فرستاده، اگر به‌زودی اجرا نشود، باز هم از ابزارهای قانونی خود استفاده می‌کنیم. 

به گزارش «فردا» قانون هدفمند کردن یارانه‌ها که با تاکیدات مقامات دولتی قرار بود از نیمه دوم سال جاری بدون هیچ تعویقی اجرا شود، هنوز به سرانجام نرسیده و از اجرای آن خبری نیست. 

احمدی‌نژاد پیش ازاین اعلام کرده بود که دوماه قبل از اجرای قانون، وجه نقدی یارانه‏ به حساب خانوارها واریز می‌شود، که با این حساب می‌بایستی از مرداد‌ماه یارانه‌ها به مردم پرداخت می‌شد، اما چنین نشد و تا امروز نه تنها هیچ خبری از اجرای قانون نشده است، بلکه هیچ مقام مسئولی نیز از زمان دقیق اجرای هدهفمندی یارانه‌ها، جزئیات آن و میزان تورم‌های ناشی از آن سخنی به میان نیاوده است.

در این میان نه تنها مردم بلکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از جزییات پرداخت و نحوه اجرای این قانون که نقش بسزایی در تحول مثبت سیستم اقتصادی کشور دارد هیچ اطلاعی ندارند.

علی اصغر زارعی عضو کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی درباره بهبود وضعیت زندگی مردم از آغاز اجرای طرح طبق گفته رئیس‌جمهوری، گفت: چنین نیست که بگوییم مردم از ابتدا در رفاه قرار می‌گیرند. مردم باید خود را برای سختی و تغییر در اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها آماده کنند.

سید رضا اکرمی نماینده تهران نیز در گفت‌و گو با  «فردا» با اشاره به تلاش‌های فراوان مجلس برای تصویب هرچه سریع‌تر قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، گفت: ما تمام تلاش خود را در بررسی هرچه سریع‌تر این قانون به کار بردیم تا دولت نیز آن را در سال 89 اجرا کند.

وی با ابراز تأسف از عدم اجرای این قانون در نیمه اول سال جاری اظهار داشت: مسئولان از عملیاتی شدن هدفمندکردن یارانه‌ها در نیمه دوم سال خبر داده بودند که متأسفانه تاکنون اجرا نشده است.

این نماینده مجلس از نگرانی خود نسبت به اجرای قوانین از سوی دولت سخن گفت و افزود: باید و شاید التزام به عملیاتی کردن قانون در دولت وجود ندارد.

وی در خصوص تأثیرات ناشی از تأخیر در اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، خاطرنشان کرد: هرچه این اجرا به تأخیر افتد، فشار قیمت‌ها به مردم هم در زمان کوتاه‌تری وارد می‌شود. البته تورم ناشی از اجرای آن هنوز برای ما روشن نیست.

اکرمی گفت: مجلس تاکنون بارها برای اجرای این قانون تذکر و حتی برای رییس‌جمهور پیغام هم فرستاده، اگر به زودی اجرا نشود، باز هم از ابزارهای قانونی خود استفاده می‌کنیم.

وی ضمن اظهار بی‌اطلاعی از میزان یارانه‌ها و زمان آزاد‌سازی قیمت‌ها، گفت: از جزئیات این قانون تنها خدا و خواجه حافظ و احمدی‌نژاد خبر دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین