کد خبر: ۱۱۰۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۰

وزیر کار: وزارت کار مسئول آموزش است نه اشتغال!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر کار و امور اجتماعی خواستار احیای شورای سه‌جانبه ملی شد و گفت: این وزارتخانه مسئول آموزش است نه استغال. 

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در کنفرانس بین‌المللی‌ ماندگاری، ظرفیت‌سازی و توانمندسازی شرکت‌ها و سازمان‌های پروژه محور با رویکرد صنعت احداث با تاکید بر اینکه رویکرد سه‌جانبه‌گرایی جزو اولویت برنامه‌های این وزارتخانه است، گفت: من بر این موضوع پافشاری می‌کنم که سه‌جانبه‌گرایی در وزارت کار امروز یک شعار و بیان تشریفاتی نیست بلکه سخنی برآمده از اعتقادات قلبی است.

وی افزود: ما به این جمع‌بندی رسیدیم که احیای این شورا راه نجات کشور است و دولت نباید همه کارها را به عهده گیرد.

وزیر کار و امور اجتماعی در ادامه مطرح کرد: هم اکنون 3 میلیون دانشجو در حال تحصیل هستند، ‌اما حلقه مفقوده این نظام آموزشی عدم توانایی به کار بستن این آموزش‌ها است چرا که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی‌، بیکار هستند.

وی ایجاد نظام ملی مهارت آموزشی در کشور را از ضرورت‌ها دانست و اضافه کرد: بیکار کسی است که کاری بلد باشد و نتواند کار کند و کارنابلد هم کسی است که کاری بلد نیست؛ اگرچه تحصیلات داشته باشد.

شیخ‌الاسلامی راه‌حل این مشکل را آموزش‌های مهارتی‌، کار کردن روی آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای برشمرد تا آن جا که نظام آموزشی مبتنی‌بر نیاز بازار تدوین شود.

وی تصریح کرد: در اوج دوران شکوفایی کشور دارای یک هزار رشته آموزشی است که بسیار پایین است در حالی که ما 121 سال پیش پایه‌های آموزش‌های مهارتی را بنا نهادیم؛ آن هم با تأسیس دارالفنون اما به تدریج به سمت تمرکزگرایی رفتیم و از این امر باز ایستادیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین