کد خبر: ۱۱۳۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۹

شورای نگهبان مصوبه دانشجوی پولی را رد کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شورای نگهبان مصوبه دانشجوی پولی را خلاف قانون اساسی دانست.

به گزارش الف، شورای نگهبان قانون اساسی در بررسی مصوبات مجلس شورای اسلامی درباره لایحه برنامه پنجم، مصوبه پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاه‌های دولتی بدون آزمون را خلاف قانون اساسی تشخیص داد. بنابراین گزارش شورای نگهبان این مصوبه را خلاف اصل 85 قانون اسلاسی دانسته است. مصوبه مذکور برای اصلاح و رفع مشکل مذکور به مجلس بازگشت داده می‌شود.

گفتنی است نمایندگان مخالف مصوبه مذکور در روز بررسی آن (از جمله نادران و توکلی) نسبت به خلاف عدالت و قانون اساسی بودن این مصوبه تذکر داده بودند. این نمایندگان همچنین اعلام کرده بودند مصوبه مذکور حتی برخلاف سیاست آزاد‌سازی دولت است و جا را برای فعالیت بخش خصوصی محدود می‌کند.

نماینده دولت در موافقت با این مصوبه اظهار داشته بود که برخلاف ادعای منتقدان قشرهای متوسط به پایین از این مصوبه نفع می برند و افراد در مناطق دورافتاده خواهند توانست به این ترتیب وارد دانشگاه‌ها شوند.

دولت با همراهی هیأت رئیسه تلفیق، در چندین جای مختلف برنامه نسبت به گنجاندن برنامه‌های آزادسازی و واگذاری مدارس، دانشگاه ها و اماکن ورزشی دولتی اقدام کرده بود که با مخالفت نمایندگان تاکنون بیشتر این موارد رد شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین