کد خبر: ۱۱۴۱۴۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۸
براساس شنیده‌های یک نماینده مجلس

شورای نگهبان با دانشجوی پولی مخالف است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: شنیده‌ام شورای نگهبان در بررسی مصوبات مجلس درباره لایحه برنامه پنجم، مصوبه پذیرش دانشجوی پولی بدون آزمون در دانشگاه‌های دولتی را خلاف قانون اساسی تشخیص داده شده است. 

حجت الاسلام علیرضا سلیمی با بیان این خبر گفت: "تا جایی که از مجاری غیر رسمی اطلاع دارم شورای نگهبان تشخیص داده که مصوبه پذیرش دانشجوی پولی بدون آزمون در دانشگاههای دولتی مغایر اصل 85 قانونی است لذا این مصوبه را فعلا لغو کرده است. پس از اینکه این تصمیم شورای نگهبان به‌طور رسمی به مجلس اعلام شود، مجلس نیز با توجه به نظر شورای نگهبان تصمیم‌گیری می‌کند."

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، مصوبه پذیرش دانشجوی پولی بدون آزمون در دانشگاههای دولتی را تبعیض آمیز دانست و افزود: نتیجه اجرایی شدن این مصوبه ایجاد یک نوع تبعیض روشن است که در دراز مدت تبعات دردآوری برای کشور به‌بار می‌آورد چرا که یک عده بدون کنکور و تنها به دلیل اینکه تمول مالی دارند به دانشگاه دولتی راه پیدا کرده و آرام آرام مدرک دریافت می‌کنند.

وی با قدردانی از شورای نگهبان بخاطر مخالفت با مصوبه پذیرش دانشجوی پولی بدون آزمون در دانشگاه‌های دولتی به مهر گفت: اگر این مصوبه پذیرفته می شد یک طبقه جدیدی بوجود می آمد که افراد آن تنها و تنها به دلیل تمول مالی، مدارج عالی را طی کرده و چون مدارک عالی هم داشتند کارهای حساس کشور را اشغال می‌کردند. یعنی یک طبقه اشراف بوجود می‌آمد که به مرور نیز مقدرات مردم را در دست می‌گرفت.

سلیمی افزود: همچنین ممکن بود روسای دانشگاه‌ها برای پوشش مشکلات مالی دانشگاه‌ها، در پذیرش دانشجویان نیز سلیقه‌ای عمل کنند و به این ترتیب نسبت دانشجویان آزاد در قیاس با سایر دانشجویان نسبت نامأنوسی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین