کد خبر: ۱۱۴۵۸۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۱
در ادامه بررسی برنامه پنجم توسعه کشور

توزیع نیروی استانی توسط استاندار خلاف قانون است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی برنامه پنجم توسعه کشور در پی پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت در ماده 161 اخطار قانون اساسی داد. 

به گزارش خبرنگار خانه ملت از صحن علنی صبح روز چهارشنبه" جمشید انصاری" نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی طی یک اخطار قانون اساسی به بازگشت به لایحه دولت در ماده 161 مخالفت کرد و گفت: به استناد اصل 137 قانون اساسی که تاکید دارد هر یک از وزیران مسئول وظایف خاص خویش در برابر رئیس‌جمهوری و مجلس است و در اموری که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد مسئول اعمال دیگران نیز هست. 

نماینده زنجان و طارم تصریح کرد: توجه داشته باشید که در ماده 161 دولت جذب نیروهای انسانی پس از ابلاغ شورای برنامه ریزی و توسعه هر استان به هیأت وزیران صورت می‌گیرد. 

وی ادامه داد: این به این معناست که اگر در آینده از وزیر بهداشت سوال شود چرا بیمارستان یکی از استان‌ها نیروی انسانی کافی را در اختیار ندارد، می تواند بگوید این شورای نیروهای انسانی را جذب دستگاه دیگری کرده است. 

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در ماده 160 نیز تخصیص اعتبارات را بر عهده شورای برنامه ریزی و توسعه هر استان قرار داده است. 

وی تاکید کرد: اخطار به دلیل شفاف و روشن نبودن وارد نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین