کد خبر: ۱۱۴۸۹۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۸
رییس سازمان بازرسی خبر داد:

شناسایی 200 دوشغله‌ی ورزشی و معرفی به دادگاه

ارایه‌ی 15 هزار شکایت در سال جاری
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: نظام اداری از سلامت نسبی برخوردار است. 

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در جمع خبرنگاران خراسان شمالی افزود: در بحث شاخص سلامت نظام اداری طرح رتبه بندی اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی به تصویب رسیده است که با ابلاغ آن اجرایی خواهد شد. 

وی توضیح داد: دستگاه‌هایی از قبیل مالیات، گمرک، دادگستری و شهرداری بیشترین شکایات را دارند که این بنا نمی‌شود که بگوییم این ادارات از سلامت اداری برخوردار نیستند بلکه علت اصلی حجم زیاد شکایات آن ها به علت مراجعات بسیار زیاد افراد به این مکان‌ها است. 

وی درمورد زمین‌های برگشتی به بیت‌المال اظهارکرد: با تشکیل شورای حفاظت از بیت‌المال طی چند سال گذشته بسیاری از زمین‌های تصرف شده برگشت داده شده و تعداد بسیاری از این زمین‌ها نیز سندهای دولتی دریافت کردند. 

این مقام مسوول بیان کرد: اجرای این طرح و اقداماتی از قبیل ثبت مشخصات اراضی می‌تواند مانع اساسی نقل و انتقال غیرقانونی برای تجاوز به اراضی شود. 

وی درمورد تاخیر در برگزاری برخی از مراسم از قبیل همایش‌ها و جلسات و عدم توج به زمان مدعوین گفت: رعایت حقوق دیگرانیکی از ضعف‌های جدی است که این پدیده فقط در مراکز دولتی نیست بلکه متاسفانه در بستر جامعه نیز وجود دارد. 

رییس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: متاسفانه این مشکل تبدیل به فرهنگ و عرف شده است. رسانه ها برای جلوگیری از این امر در جامعه می توانند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند. 

پورمحمدی افزود: این سازمان جلوی کار بسیاری از افراد دو شغله را گرفته و تعدادی را به دادگاه معرفی کرده است، در همین راستا تعداد بیش از 200 نفر از افراد دو شغله در سازمان تربیت بدنی شناسایی شده‌اند که تعدادی از آنها را به دادگاه معرفی کردیم. 

این مقام مسوول همچنین توضیح داد: در راستای هدفمند کردنیارانه ها اگر فقط شهروندان 10 درصد از مصرف خود را کاهش دهند با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد. پرت مصرف در بسیاری از کالاها از قبیل میوه، مواد غذایی و پوشاک بیش از 10 درصد است که باید این میزان کنترل شود.
پورمحمدی توضیح داد: در سال جاری 15 هزار شکایت به این سازمان واصل شده و حدود 14 هزار مناقصه و مزایده را کنترل می‌کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین