کد خبر: ۱۱۵۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۹

بخشی از سهام بانک صادرات ایران، به‌صورت یک‌جا واگذار خواهد شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در ادامه روند واگذاری شرکت‌ها و مراکز دولتی، مدیریت بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران روز چهارشنبه از عرضه عمده سهام بانک صادرات ایران خبر داد.

سازمان خصوصی سازمان به وکالت از دولت ۵ درصد معادل ٨۴۰ میلیون و ۱۵۰ هزار سهم را با قیمت پایه ٢ هزار ریال به صورت یک‌جا و نقد و اقساط (٣۰ درصد نقد و ٧۰ درصد اقساط) واگذار خواهد کرد.

سهام بانک صادرات ایران روز بیستم آذرماه جاری در بازار اول بورس اوراق بهادار تهران عرضه خواهد شد.

در اطلاعیه این عرضه آمده است: کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید در سامانه معاملاتی خواهند بود که ٣ درصد ارزش سهام مورد معامله براساس قیمت پایه را به‌صورت نقدی و یا ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا به این شرکت ارائه کنند. درصورتی که خریدار به تعهدات خود پس از ورود سفارش خرید عمل نکند ابتدا کلیه کارمزدهای معامله (به استثنای کارمزد کارگزار فروشنده) از محل وجه واریزی یا ضمانت‌نامه مذکور تامین و مابقی آن به عنوان وجه التزام به حساب فروشنده واریز خواهد شد.

کارگزارانی که در این گونه معاملات بدون دریافت مبلغ مذکور یا ضمانت نامه بانکی از مشتری اقدام به ورود سفارش کنند، راسا ملزم به پرداخت کلیه کارمزدهای معامله (به استثنای کارمزد کارگزار فروشنده) به احساب اشخاص مربوطه بوده و مازاد آن تا سقف ٣ درصد ارزش معامله براساس قیمت پایه به حساب سازمان خصوصی‌سازی است.

در این گزارش آمده است "اشخاصی که از بابت خرید سهام از سازمان خصوصی سازی بدهکار بوده و تمام یا بخشی از اقساط ثمن معامله را پرداخت نکرده و فاقد مجوز استمهال بدهی نیز هستند، قبل از شرکت در معامله، باید کلیه بدهی‌های معوق و یا سررسید شده خود را به سازمان خصوصی سازی پرداخت کنند. "

شرکت کارگزاری بهمن (سهامی خاص) مسئولیت این عرضه را برعهده خواهد داشت.

طی سال‌های اخیر، به بهانه و دلیل خصوصی‌سازی، بسیاری از سهام شرکت‌‌ها، گروهای کلان صنعتی، بانک ها و مراکز مالی اقتصادی متعلق به دولت، طی روندی خارج از قانون، به شبه دولتی‌ها و نزدیکان دولت واگذار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین