کد خبر: ۱۱۵۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴

سخنان سخنگوی شورای نگهبان، مغایر با قانون اساسی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عبدالمحمد بابا احمدی میلانی، نماینده لردگان، در یادداشتی، سخنان سخنگوی شورای نگهبان را مغایر قانون اساسی توصیف کرد. 

به گزارش خانه ملت، یادداشت این نماینده مجلس که در هفته نامه زردکوه منتشر شده، بدین شرح است: 

هفته گذشته نامه‌ای از سوی سخنگوی شورای نگهبان خطاب به رهبری منتشر شد که ایشان طی آن، خواستار افزایش اختیارات رئیس‌جمهور شده بودند. در زمینه رفع اختلافات بین مجلس و دولت، قرار بر این شد که هر یک از این دو قوه، نظرات خود را مطرح کنند و شورای نگهبان هم آن را دنبال کند و به استحضار رهبری برساند و ایشان درباره این موارد تدبیر کنند و نظرات و دستورات خود را به شکلی که صلاح می‌دانند، اعلام کنند. 

مثلاً سؤال مجلس از وزرا، یکی از اختیارات قانونی نمایندگان است و مسأله‌ای طبیعی است که در قانون هم پیش‌بینی شده است. اما شخصاً فکر نمی‌کنم خود شورای نگهبان هم به این مسائلی که سخنگوی آن مطرح کرده، اعتقاد داشته باشد. 

درست است که مجلس و دولت، هر دو باید اصلاحاتی در رویه خود نسبت به یکدیگر اعمال کنند، اما به صلاح نبود که این مسائل، به این شکل توسط سخنگوی شورای نگهبان مطرح شود، بلکه بهتر بود نظرات مجلس و دولت و شورای نگهبان به طور مکتوب به رهبری تقدیم شود و ایشان تصمیم‌گیری کنند. 

در مجموع، باید بکوشیم که به این مسائل که چندان هم حاد نیست، دامن نزنیم و هر دو قوه با بردباری، انسجام و وحدت، برای حل این مسائل تلاش کنند و البته از رهنمودها و نظرات رهبری هم استفاده کنند. 

این أدر رسانه‌ها با گزافه‌گویی و اغراق انعکاس یافته و چنین نبوده است. ما باید برابر قانون اساسی عمل کنیم و اگر بخواهیم اختیارات رئیس‌جمهور را افزایش دهیم، باید قانون اساسی را اصلاح کنیم، اما نمی‌توانیم خارج از رویه قانون عمل کنیم. بنابراین سخنان سخنگوی شورای نگهبان، اصلاً با قانون اساسی مطابقت ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین