کد خبر: ۱۱۶۲۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۴

فواید بی‌نظیر عسل برای درمان بیماری‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دانشمندان در آخرین تحقیقات خود به فواید باورنکردنی عسل پی بردند. 

یک قاشق چای‌خوری عسل نزدیک به 22 کالری به بدن انرژی می‌رساند، در حالی که همان میزان شکر فقط 15 کالری در خود دارد اما تحقیقات نشان می‌دهد میزان مواد مغذی آن بسیار بیش‌تر از غذاهای دیگر است. 

دانشمندان معتقدند یک قاشق چای‌خوری عسل قبل از خواب می‌تواند عملکرد مغزی را تنظیم کند. فراکتوز موجود در آن به شکل انرژی در کبد ذخیره شده و در هنگام شب می‌تواند برای تامین انرژی مغز مورد استفاده قرار گیرد. 

همان طور که می‌دانید فعالیت مغز در هنگام شب کاهش پیدا نمی‌کند و به همین دلیل این عضو از بدن به طور مداوم احتیاج به انرژی دارد. به همین دلیل است که گاهی اوقات شما در نیمه شب از خواب بیدار شده و نیاز به غذا خوردن پیدا می‌کنید. 

عسل هم‌چنین سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می‌کند و می‌تواند به عنوان یک آنتی‌باکتری قوی از بدن در برابر عفونت‌ها محافظت کند. 

تحقیقاتی که توسط دکتر شون بلیر از دانشگاه سیدنی انجام شده است این طور نشان می‌دهد که در هنگام بروز عفونت در بدن عسل می‌توان به عنوان اولین انتخاب مورد استفاده قرار گیرد و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند اگزما، گلودرد، دردهای آرتروزی و مانند آن استفاده شود. 

عسل هم‌چنین می‌تواند علائم بسیاری از بیماری‌ها مانند سرگیجه، بی‌حالی، آلرژی و عفونت‌های ناشی از انواع سرماخوردگی‌ها را نیز کاهش دهد. 

این ماده مغذی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آمینو اسیدهاست که برای فعالیت درست سیستم ایمنی بدن انسان ضرورت بسیار دارد. عسل هم‌چنین می‌تواند اثرات پیر شدن را کاهش دهد و به همین دلیل مصرف آن برای افرادی که بیش از اندازه غذاهای آماده مصرف می‌کنند و به اندازه کافی میوه و سبزی نمی‌خورند بسیار مفید است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
0
0
ازمطلب مفيدتان واينكه ان رادراختيا رما قرارداديد بسيار ممنونم .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین