کد خبر: ۱۱۶۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۴

حمید رسایی: قطعا برای گل گرفتن سفارت انگلیس و قطع رابطه اقدام می‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با گذشت چند هفته از تهدید دانشجویان بسیجی مبنی بر احتمال “تسخیر سفارت بریتانیا و تکرار واقعۀ ۱٣ آبان”، یکی از نمایندگان حامی دولت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه “همه بدانند که نگاه ما نسبت به آمریکا و انگلیس یکی است و تفاوتی میان این دو کشور و سیاست‌های آنان قائل نیستیم”، خاطرنشان کرد: “در مجلس چندین بار بحث قطع رابطه با انگلیس مطرح شده، که برخی از نمایندگان مماشات کرده‌اند، اما قطعا برای گل گرفتن این سفارتخانه و قطع رابطه با این کشور پیگیر‌ی‌های لازم را انجام می‌دهیم. ”

به گزارش فارس، روز یکشنبه ٢۱ آذرماه، در تجمع دانشجویان حامی دولت در مقابل سفارت انگلیس در تهران، حمید رسایی و اسدالله بادامچیان از نمایندگان حامی دولت نیز حضور پیدا کردند، که رسایی طی سخنانی گفت: از تشکل‌های دانشجویی تشکر می‌کنم که با تجمع در مقابل سفارت انگلیس صدای انزجار خود را به گوش انسان‌هایی که در ساختمان سفارت انگلیس حضور دارند می‌رسانند.

وی افزود: گوش‌های کسانی که در سفارت انگلیس حضور دارند، مانند دیوار می‌ماند اما همانطور که دانشجویان در ۱٣ آبان ۵٨ به آمریکا ثابت کردند که هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، به گوش دیپلمات‌های انگلیسی نیز می‌رسانیم که با فریادهای خود گوشتان را خراش می‌دهیم.

رسایی خاطرنشان کرد: همه بدانند که نگاه ما نسبت به آمریکا و انگلیس یکی است و تفاوتی میان این دو کشور و سیاست‌های آنان قائل نیستیم. آمریکا بزرگترین دشمن کشور ما و انگلیس خبیث‌ترین دشمن ماست.

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا اکنون در ایران جاسوس‌خانه‌ای ندارد و بار این جاسوس‌بازی به دوش آدم‌هایی است که فرومایه‌اند و مجبور به نوکری آمریکا هستند و نقش نوکری را برای دولت‌مردان خونخوار بازی می‌کنند.

رسایی با اشاره به اسناد ویکی لیکس گفت: “این اسناد حکایت دارد که جاسوس‌خانه انگلیس در تهران این نقش را برای آمریکا بازی می‌کند و دیپلمات‌های این سفارت‌خانه گزارش‌های خود را به کشورشان می‌فرستند و این امر نشاندهنده پَستی یک کشور است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ما دست انگلیس را در ریخته شدن خون شهید علی‌محمدی و شهریاری شریک می‌دانیم کما اینکه دستان دولت انگلیس بر ریخته شدن خون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آغشته است.

و ی در ادامه گفت: رئیس سازمان اطلاعات و امنیت انگلیس که مهمترین کارش کشتار شخصیت‌ها و عناصر مهم در کشورهای مختلف است به وضوح اعلام می‌کند که انگلیس نمی‌تواند از راه‌های دیپلماتیک با ایران مقابله کند و در نهایت مجبوریم از راه‌های جاسوسی و اطلاعاتی با ایران مقابله کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امثال سایمون گس، سفیر انگلیس در ایران که فردی بی‌ادب و نامحترم است، برای آمریکا و اسراییل “پاچه‌خواری” می‌کنند.

وی افزود: با ظهور انقلاب اسلامی، فرزندان خمینی کبیر “همانطور که بر دهان پدربزرگ سایمون گس زدند، امروز نیز به دهان او خواهند کوبید. ”

رسایی خطاب به سفیر انگلیس و سایر دیپلمات‌های این کشور در ایران گفت: هویت شما آمریکایی است و سایمون گس در حقیقت سفیر آمریکا در ایران است.

این نماینده اصول‌گرای مجلس شورای اسلامی، همچنین به یادداشت اخیر سفیر بریتانیا در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، که روی تارنمای سفارت انگلستان در تهران درج شده، اشاره کرد و گفت: “سفیر انگلیس در تهران در حالی یادداشت حقوق بشر بر علیه ایران می‌نویسد که این کشور همجنس‌بازی را که حتی حیوان‌ها آن را انجام نمی‌دهند کاری قانونی می‌داند و باید از این‌گونه اقدامات خود خجالت بکشند.

رسایی خطاب به سفیر آن کشور در تهران، گفت: “تو آنقدر فهم نداری که نمی‌دانی چه موقع یادداشت حقوق بشر صادر کنی. تو در حالی یادداشت حقوق بشر بر علیه ایران می‌نویسی که روز گذشته پلیس کشورتان بیرحمانه دانشجویان انگلیسی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد و بی‌بی‌سی در این خصوص خفه می‌شود.”

گفتنی است در مطلب انتقادی سیمون گس دربارۀ اوضاع حقوق بشر در ایران، که همزمان با روز جهانی حقوق بشر منتشر گردید، آمده بود: “هیچ جای دنیا به اندازۀ ایران نویسندگان، روزنامه نگاران و وکلا در ناامنی به‌سر نمی‌برند.”

رسایی در بخش دیگری از سخنان خود، به اعتراضات دانشجویان انگلیسی به افزایش شهریه ها اشاره و اظهار داشت:‌ اعتراضات دانشجویان انگلیسی نسبت به افزایش شهریه است که این افزایش شهریه‌ها به جیب ملکه انگلیس می‌رود که سالانه چهار میلیون پوند خرج ملکه این کشور است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به سایمون گس خاطرنشان کرد: تو غلط می‌کنی در مورد کشوری که مردم‌سالاری در آن حاکم است و ٣۱ انتخابات آزادانه در آن برگزار می‌شود، موضع می‌گیری. شما یک کشور پادشاهی قرون وسطایی هستید و چطور از حقوق بشر دم می‌زنید؟

وی افزود: کشوری که اصل حکومتش بر اساس پادشاهی است حق ندارد در خصوص حقوق بشر اظهار نظر کند و در مقابل یک نظام مردمی که آزاد است موضع بگیرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ملت ایران به گوش محمدرضا پهلوی زد و نظام پادشاهی را از این کشور برچید اما شما هنوز ملکه و نظام پادشاهی دارید که باید سالانه چهار میلیون پوند خرج آن کنید.

رسایی در ادامه گفت: در مجلس شورای اسلامی چندین بار بحث قطع رابطه با انگلیس مطرح شده است که برخی از نمایندگان مماشات کرده‌اند اما باید توجه داشت ارتباط با کشوری که ادب ندارد چه معنی دارد؟ و قطعا در مجلس شورای اسلامی صدای شما دانشجویان را به گوش سایر نمایندگان خواهم رساند و برای گل گرفتن این سفارت‌خانه پیگیر‌ی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، سپس افزود “اگر فردی در ایران برای آمریکا و انگلیس جاسوسی کند، ملت ایران آنان را خوار و ذلیل خواهند کرد و اکنون دوران رضا میرپنج و محمدرضا پهلوی گذشته است و در حال حاضر الگوی سید جلیل‌القدر و رئیس‌جمهور کشورمان امام حسین است. ”

وی خطاب به غرب و انگلیسی‌ها گفت “صد سال سیاه ملت ایران منتظر شما نخواهند بود و مردم این کشور منتظر امام زمان هستند.

گفتنی است چند پیش مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اعلام کرده بود “هشدار می‌دهیم که اتفاق ۱٣ آبان ۵٨ توسط دانشجویان پیرو خط امام می‌تواند در مورد سفارت انگلیس هم تکرار شود و تضمینی نیست که سفارت انگلیس در ایران و دیپلمات‌های انگلیسی این بار مورد بازخواست واقع نشوند.”

طی ماه‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری ٨٨، قطع رابطه با انگلستان در دستور کار گروهی از نمایندگان مجلس قرار گرفت، اما گروهی دیگر با این امر مخالف کرده و موقتا از دستور جلسات خارج کرده بودند.

گفتنی است دانشجویان پرچم‌های آمریکا و انگلیس را به آتش کشیدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین