کد خبر: ۱۱۶۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹

نماینده اراک: برکناری متکی جزو اختیارات رئیس‌جمهور است و هیچ‌کس حق دخالت ندارد

عده‌ای به دنبال ایراد بنی‌اسرائیلی هستند!
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بحث تغییر منوچهر متکی از تابستان مطرح بود و این موضوع مربوط به امروز یا دیروز نمی‌شود.

محمود احمدی بیغش با بیان این که تغییر و جا‌به‌جایی وزرا و عزل آنان از اختیارات رییس‌جمهوری است، گفت: در قانون اساسی ذکر شده که این مسأله جزو اختیارات رییس جمهور است و هیچ‌کس حق دخالت در آن را ندارد. 

وی با تاکید بر این که رییس‌جمهوری از تابستان قصد این جابه‌جایی را داشت اظهار داشت که این موضوع از چند ماه قبل در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح شده بود. 

احمدی‌بیغش تاکید کرد که هیچ‌کس نباید حق قانونی رییس‌جمهوری را در این زمینه نادیده بگیرد
.
وی گفت: عده‌ای مطرح می‌کنند که چرا زمانی که آقای متکی در سفر است این اتفاق افتاد من به آنان می‌گویم شما به دنبال ایراد بنی‌اسرائیلی هستید اگر متکی در تهران هم بود شما می‌گفتید چرا رییس‌جمهور زمانی که متکی در تهران است او را عزل کرد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که آقای احمدی‌نژاد در نامه‌ای از زحمات آقای متکی تشکر کرده و مطمئنا از ایشان در پست‌های دیگری استفاده می‌کنند درست نیست که برخی رسانه‌ها از این مسأله سو استفاده می‌کنند. 

احمدی‌نژاد روز دوشنبه در حکمی علی‌اکبر صالحی را به عنوان «سرپرست وزارت امور خارجه» منصوب کرد و در نامه‌ جداگانه‌ای از زحمات و خدمات منوچهر متکی در دوران تصدی مسئولیت وزارت خارجه قدردانی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۳
0
0
جناب آقاي بيغش من فكر مي كردم شما متخصص در امور ورزش هستيد نه سياست خارجه البته با وام گرفتن از اعتبار امام و مقام معظم رهبري ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۳
0
0
برادر نماینده خودت هم میدانی که حرفت زشت است انتقاد حق است زیرا هرکس در هرکاری احتمال خطا دارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین