کد خبر: ۱۱۶۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۱
تابش، نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی:

در جامعه "حسین‌محور" مردم ظلم را بر نمی‌تابند

مسئولان در راه برقراری عدل و ریشه‌کن کردن فقر و تبعیض همه تلاش خویش را به‌کار بندند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: نماینده اردکان با تاکید بر این که واقعه عاشورا را نمی‌توان صرفا یک روز تاریخی و یا تنها یک حماسه عظیم و یک تراژدی انسانی برشمرد، آن‌را مجموعه‌ای از همه این خصوصیات دانست که نقطه عطفی در تارخ اسلام و مکتب تشیع رقم زد. 

به گزارش آفتاب، محمدرضا تابش که در شب تاسوعای حسینی و در جمع مردم روستاهای بخش خرانق این شهرستان سخن می‌گفت، بازشناسی عاشورا را نه فقط یک فریضه عینی، بلکه ضرورتی تاریخی دانست تا به‌وسیله آن بتوان زمینه‌ها و اهداف این واقعه شگرف تاریخ بشری را برای مردم عصر حاضر به‌خوبی تبیین کرد. 

تابش با اشاره به این موضوع که در بازخوانی صحیفه تاریخ هیچ روزی همچون صفحه عاشورا عبرت‌آموز نیست، تصریح کرد: واقعه‌ای که در آن اهل بیتی از پیامبر به دست مدعیان پیروی از آن پیامبر به شهادت رسید و امویان هر چه کوشیدند تا این صفحه را از تاریخ پاک کنند، نتوانستند و پس از قرن‌ها نه تنها این واقعه فراموش نشده است بلکه فروزان‌تر از گذشته نام و یاد حسین در همه زمان‌ها جاری و ساری است. 

وی در ادامه افزود: صفحه تاریخ عاشورا که اوج حماسه و نهایت یک تراژدی در آن نهفته است گشوده ماند اما عده‌‌ای آن‌را نخواندند و تنها بر آن گریستند. صفحه‌ای که درس انسانیت، آزادگی، شجاعت و ازخودگذشتگی و ایستادگی در مقابل ظالم و تلاش برای برقراری قسط و عدل به انسان می‌‌دهد. 

تابش با اشاره به مجموعه‌ای از مصیبت‌هایی که امویان در روز تاسوعا و عاشورا بر امام حسین و یارانش روا داشتند، اظهار داشت: امام حسین(ع) مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح داد و با کمترین عده بزرگ‌ترین حماسه تاریخ بشریت را رقم زد و با نثار جان خود در راه تحق آرمان‌های والای انسانیت عهد بندگی خود با خدا را ادا کرد و به همگان درس آزادگی و ایستادگی را آموخت و به همین دلیل است که او الگوی بشریت و انسانیت و معلم فضیلت و ازادگی لقب گرفته است. 

منتخب مردم اردکان در خانه ملت در ادامه با تاکید بر بازشناسی حادثه عاشورا و فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) به تبیین جامعه "حسین‌محور" پرداخت و آن‌را جامعه‌ای دانست که تشنه جاری شدن عدالت است، مردم ظلم را بر نمی‌تابند، تبعیض و نابرابری در ان جایی ندارد و انسان‌ها در کمال آزادی برای تحقق اهداف والای شرع مقدس و اعتلا و پیشرفت جامعه‌شان از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند. 

تابش وظیفه مسئولان در جامعه "حسینی" را وظیفه سنگینی دانست که در آن مسئولان باید برای اداء وظیفه و تکلیف به ساحت مردم سر از پا نشناسند و در راه برقراری قسط و عدل و مقابله با ظلم و ریشه کن کردن فقرو تبعیض همه تلاش خویش را به‌کار بندند. 

نماینده اردکان در پایان با آرزوی تحقق این جامعه ایده‌آل، توفیق رهروی امام حسین(ع) را برای همگان از خداوند مسئلت نمود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۷
0
0
چرا بنده به عنوان یک کارمندکه سی سال باصداقت کارکردم صبح و عصرم را برای کاراداره ام گذاشتمتا تکلیفم را درست انجام داده و پول حلال به خانه ام ببرم. تا این که بازنشسته شدم. اما هرروز ندارتر شدم تا اینکه زیر خط فقر رسیدم و شرمندۀ زن و فرزندم شدم که نمی توانم حتی شکمشان راسیرکنم چه رسدبه هزینه های تحصیل و ازدواج و مسکن و ..... این بوده مزدسالم کارکردن من .حالا شما بفرمایید بنده به خاطر قسط و عدل وبرابری و برادری به این روز افتادم یابرعکس ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین