کد خبر: ۱۱۹۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۰

رئیس قوه قضائیه: قوه مجریه به وظیفه خود عمل نمی‌کند

دستگاه قضا به قاچاقچیان مواد مخدر ترحم نمی‌کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس قوه قضاییه با گلایه از عمل نکردن دستگاه‌های اجرایی به وظیفه ذاتی خود، گفت: مجوز دادن به برخی تئاترها و فیلم‌ها، خلاف قوانین و خلاف وظایف دستگاه‌های متولی است و قوه قضاییه در خلا نظارت دستگاه‌های اجرایی، به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند. 

آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی در آستانه اربعین حسینی، گفت: چهل روز از آن مصیبت بزرگ گذشته است. حوادث پس از عاشورا و مصائب بزرگی که بر اهل بیت رفته است، خود داستان غم‌انگیز دیگری است که البته مشحون از عبرت‌ها و تعالیم علوی است. 

وی ادامه داد: شرح ورود جابربن عبدالله انصاری صحابی پیامبر (ص) به کربلا را همه شنیده‌ایم. وقتی این صحابی سال‌خورده به کربلا وارد می‌شود و بوی حسین (ع) به مشامش می‌خورد، با ندای «حبیبی یا حسین» مدهوش بر زمین می‌افتد. کربلا و آن عاشق به خاک و خون فتاده آن، با اولیای خدا اینچنین می‌کنند. 

رییس قوه قضاییه افزود: سخنان بلند حضرت سیدالساجدین و خطبه غراء زینب کبری (س) بعد از حوادث عاشورا، مشحون از معارف بلند علوی و سرشار از برنامه صحیح زندگی برای شیعیان راستین آن بزرگان و بلکه برای همه آزادگان جهان است و امیدواریم خداوند قلوب همه ما را به انوار معرفت و محبت خویش و نیز انوار معرفت و محبت اهل بیت (ع) منور و منورتر کند. 

آملی لاریجانی تاکید کرد: در برخی روایات آمده است که امام سجاد (ع) در مسیر کربلا به مدینه در مکانی خیمه زده بودند که برخی برای دیدن ایشان آمدند و حضرت از خیمه بیرون آمده و آنقدر گریستند که عنان از کف داده و ضجه همه در آن بیابان بلند شده بود . آن وقت فرمودند: «الحمد لله رب العالمین الرحمن الرحیم مالک یوم الدین بارئ الخلائق أجمعین الذی بعد فارتفع فی السماوات العُلی و قرُب فشهد النجوی، نحمده علی عظائم الأمور و فجائع الدهور و ألم الفجائع و مضاضه اللواذع و جلیل الرُزء و عظیم المصائب الفاظعه الفادحه الجائحه.أیها الناس! إنّ الله و له الحمد ابتلانا بمصائب جلیله و ثلمه فی إلاسلام عظیمه، قتل أبوعبدالله الحسین (ع) و عترته، و سبی نساؤه وصبیته، و داروا برأسه فی البلدان من فوق عامل السنان، و هذه الرزیه التی لامثلها رزیه» مناجات امام و تذکر و ابتهال او در آن حال همه عبرت است. 

رییس قوه قضاییه در ادامه اظهار کرد: امروز در جای جای جهان اسلام، تحولات مهمی در جریان است. در تونس حرکت‌های مردمی و دینی، بساط یک عمر استعمار را در هم پیچید و بن علی دیکتاتور دست‌نشانده کشورهای غربی را مجبور به فرار کرد. نزدیک به یک قرن اسلام ستیزی و ظلم و فساد، مردم مسلمان را به قیام واداشته است. این قیام زنگ خطری است برای همه خودکامگان جهان اسلام . کشورهای اسلامی و عربی باید بدانند که استعمارگران در وقت حرکت‌های مردمی، کمکی به آنها نخواهد کرد و در مقابل جریان‌های توفنده اسلامی، پناهگاهی برای آنان وجود ندارد. 

آملی لاریجانی تاکید کرد: در لبنان، حزب‌الله و رهبر مردمی آن سید مجاهد سید نصر‌الله، نشان دادند که دولت‌ها اگر بخواهند به حیات خود ادامه دهند، چاره‌ای جز رجوع به مردم ندارند. همراهی کردن با دولت‌های ظالم جهان همچون آمریکا، سقوط آنها را تسریع خواهد کرد. همراهی کردن با دادگاهی که در پناه کشورهای غربی حکم صادر می‌کند، به نفع مردم لبنان نیست و ما جهت گیری شجاعانه سید نصرالله را می‌ستاییم. 

رییس قوه قضاییه افزود: چندی قبل نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، از اقدامات قوه قضاییه حمایت کردند، بنده در اینجا از طرف خودم و دستگاه قضایی از نمایندگان محترم تشکر می‌کنم. 

آملی لاریجانی گفت: قوه قضاییه استوارتر از همیشه، به انجام وظایف خویش شتاب بیشتری بخشیده است. در محور مبارزه با مفاسد اقتصادی پیشگام است و اقدامات قاطعی به عمل آورده است. البته بنای این دستگاه بر تبلیغات نیست مردم منتظر عمل‌اند و دو صد گفته چون نیم کردار نیست. بنده با صراحت و صداقت به مردم شریفمان عرض می‌کنم دستگاه قضایی با جدیت پیگیر مسائل است. ما بر حسب وظیفه‌مان از متهم ساختن افراد در رسانه‌ها قبل از قطعیت حکم باید اجتناب کنیم ولی این بدان معنا نیست که دستگاه قضایی پیگیر تخلفات اشخاص حقیقی و حقوقی نباشد. 

رییس قوه قضاییه گفت: چندی پیش یک مفسد اقتصادی به بازگرداندن یک صد و پنجاه میلیارد تومان و مجازات‌های مختلف محکوم و حکم وی قطعی شد، نام وی در سایت مجتمع اقتصادی موجود است. پرونده افراد دیگری هم در جریان است. 

وی اضافه کرد: در بعد مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر، به شهادت دستگاه‌های مختلف درگیر با این امور، دستگاه قضایی با قاطعیت عمل می‌کند. قاچاقچیان مواد مخدر و توزیع کنندگان آن، قاتلان نامرئی جوانان این مرز و بوم‌اند. ما هیچ ترحمی نسبت به آنان روا نخواهیم داشت. اشراری که با زورگیری و سرقت مسلحانه اعم از سلاح گرم یا سرد، امنیت اجتماعی را به خطر می‌اندازند بدانند سرنوشت بهتری در انتظار آنان نیست. بسیاری از مردم و شخصیت‌های بلندپایه کشور، از این اقدام قوه قضاییه حمایت کرده‌اند. 

رییس قوه قضاییه گفت: بنده ضمن تشکر از این حمایت‌های بی‌شائبه، عهد می‌بندم که همه دستگاه قضایی برای تنگ کردن فضا برای این اشرار و نابودی اقدامات خلاف شرع و قانون آنان، بسیج شود. متاسفانه دیده‌ام که برخی رسانه‌های غربی، این اقدامات را خلاف حقوق بشر قلمداد کرده‌اند. ما از حقوق بشری که طرفدار اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر باشد تبری می‌جوییم. 

آملی لاریجانی گفت: در بعد دفاع از ارزش‌های اسلامی و برقراری امنیت فرهنگی، قوه قضاییه اقدامات قانونی و دینی خودر ا با جدیت دنبال می‌کند. قابل قبول نیست که در پایتخت کشور اسلامی ما، برخی با شعار هنر، ارزش‌های دینی را مورد هجمه قرار دهند. هجوم فرهنگی کم از هجوم فیزیکی ندارد. صحنه‌هایی خلق کنند که هر مسلمان متعهدی را بیازارد. ما از دستگاه‌های اجرایی گلایه داریم که چرا به وظیفه ذاتی خودشان عمل نمی‌کنند. مجوز دادن به تئاترها و فیلم‌های اینگونه خلاف قوانین و خلاف وظایف دستگاه‌های متولی است. واضح است در خلأ نظارت دستگاه‌های اجرایی قوه قضاییه به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند. 

در ادامه این جلسه، پیشنهاد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور راجع به اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی و سردفتران ازدواج و طلاق مورد بررسی مسئولان عالی قضایی قرار گرفت و درباره موادی از آن بحث و گفت‌وگو شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین