کد خبر: ۱۲۰۸۴۱
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۰
پیام آیت‌الله مكارم به مردم مصر و الازهر

راهى براى بازگشت دیکتاتورها باقى نمانده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله العظمى مكارم شیرازی در پیامی به مردم غیور مصر و الازهر، حفظ وحدت را مهم‌ترین عامل برای برای مقابله با دشمنان دانست. 

در این پیام آمده است: خالص‌ترین درود و تحیات خود را به شما ملت غیور مصر نثار مى‌كنیم. به یقین كشور شما سابقه درخشانى از نظر تمدن و علوم و دانش‌ها دارد تا آن‌جا كه آن را گاهواره تمدن بشرى نامیده‌اند و در دوران اسلام از مراكز مهم اسلامى بوده و هست و قیام دلیرانه و پرشور شما بر ضد دیكتاتورى وابسته به غرب و هم‌سوى با اسراییل غاصب نشانه دیگرى از نبوغ اجتماعى و سیاسى و مذهبى شماست.

در ادامه این پیام به پایان دوران سیاه دیكتاتورى پیشین و نبود راه بازگشت برای دیكتاتورها اشاره شده و آمده است: آن چه ما با تجربه در انقلاب اسلامى خود اندوخته‌ایم این است كه عامل پیشرفت سریع و غلبه بر موانع عظیم راه، دو چیز است: نخست حفظ وحدت صفوف توأم با استقامت و سپس انتخاب رهبر واحد است. زیرا دشمن براى حفظ منافع خود بیش از هر چیز این دو را هدف قرار مى‌دهد و تمام امیدش به ایجاد اختلاف در میان انقلابیون است و چه خوب است از اعتقادات مذهبى و اسلامى براى نیل به وحدت كمک بگیرید.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: به یقین مذاهب دیگرى كه در مصر حضور دارند مى‌توانند در مشتركات مذهبى با شما هم صدا شوند، همان‌گونه كه با ما در دوران انقلاب هم صدا شدند، تا آن جا كه در دوران جنگ هشت ساله تحمیلى شهداى بسیارى از مسیحیان در كنار شهداى مسلمین داشتیم، و الان نیز ـ برخلاف تبلیغات دروغین دشمنان ما ـ در كمال آزادى در كنار ما زندگى مى‌كنند.

در بخش پایانی این پیام آمده است: ما امیدواریم علماى الازهر شریف كه كانون بزرگ علم و دانش اسلامى است با ملت غیور و انقلابى مصر همگامى بیش‌تر و پررنگ‌ترى داشته باشند، زیرا آن چه را امروز مردم مصر مى‌خواهند اصولى است كه اسلام به آن توصیه اكید دارد، عدالت، آزادى‌هاى معقول، ریشه‌كن كردن فقر و دخالت نكردن اجانب و بیگانگان در تعیین سرنوشت مسلمین همه از اصول شناخته شده اسلام و قرآن مجید است. آن چه عرض شد توصیه مشفقانه‌اى است از سوى یک برادر دلسوز و مشتاق پیروزى شما عزیزان. ما پیوسته پیروزى قاطع و سریع شما را از خداوند بزرگ مسالت داریم و به امدادهاى الهى براى ملت عزیز مصر امیدواریم (وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِنْدِ اللهِ الْعَزِیزِ الْحَكِیمِ).
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴
0
0
قيام مقدس مردم مصر، قيامي اسلامي است كه طي آن، مردم خواهان بركناري يكي از متحدان اصلي اسراييل جنايت‌كار (يعني حسني‌مبارک) و تشكيل حكومتي با محوريت اسلام هستند.
صدهزار صلوات نذر حضرت‌زهراء(س) كرده‌ام كه اين مهم اتفاق بيفته.
چهره ي مقامات آمريكايي در اين روزها كه قيام ملت‌ها برعليه متحدان كثيف آنان آغاز شده خيلي ديدنيه.
اميدوارم اين اتفاقات، ‌درسي باشه براي دلدادگان و خودفروختگان داخل ايران.... هرچند ! سالهاست اينها از درک حقيقت عاجزند...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین