کد خبر: ۱۲۰۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۰
رییس دیوان عدالت اداری:

شعار عدالت خوب است، اما به شرط اجرای قانون

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام والمسلمین منتظری در مراسم سوگواری سالروز شهادت اما رضا (ع)که از سوی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قم در محل این اداره کل برگزار شد، با اشاره به ایام دهه فجر ،جمهوری اسلام ایران را نعمتی بزرگ برای مردم برشمرد و اظهارداشت: انقلاب اسلامی با تلاش‌ها و مجاهدت‌های امام خمینی ومردم عزیز ایران و با جاری شدن خون‌های فراوانی به ثمر نشست.
به گزارش مرکز خبر حوزه، وی آبادانی و حراست از انقلاب را وظیفه همگانی دانسته و افزود: با توجه به این که خدمت به مردم بزرگترین شکرگزاری در برابر نعمت‌های الهی است، لذا مسئولین باید اهتمام ویژه‌ای به این امر داشته باشند. 

رییس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: امروز ایران به برکت انقلاب اسلامی دارای جایگاه ویژه‌ای در عرصه بین‌الملل بوده و پیشرفت‌های خوبی را کسب کرده، که این امر باید ادمه یابد. 

مطیع قانون باشیم 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر پیروی همگان از قانون، گفت: این که امروز شعار عدالت در کشور سرداده می‌شود، خوب است، اما باید بر اجرای آن نیز اهتمام گردد؛ چراکه زمان شعار دادن گذشته است. 

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: درنظام اسلامی پسندیده نیست که یک مسئول کاری مغایر قانون انجام دهد، بلکه همگان باید مطیع قانون باشیم. 

وی اضافه کرد: اجرای قانون، لازمه تحقق عدالت است، اما امروز متاسفانه شاهدیم در برخی امور کشور قانون اجرا نمی‌شود. 

رییس دیوان عدالت اداری اذعان داشت: نمی‌خواهم مسایل را به صورت جزیی بشکافم، اما در نظام جمهوری اسلامی نباید حتی به مقدار اندک اموری خلاف قانون انجام شود. 

در اسلام گوشه‌نشینی معنا ندارد 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاداز برخی مداحان و خطبا در بیان احکام اسلام وآموزه‌های اهل بیت(ع) اظهار داشت: امروز متاسفانه عده ای اسلام را در مسجد وحسینیه خلاصه کرده و گوشه نشین شده‌اند، هرچند این امور خوب است، اما نباید توجه زیاد به این مسایل، باعث غفلت از امور دیگر گردد. 

حجت الاسلام‌والمسلمین منتظری با تاکید بر حضور در عرصه‌های مختلف اجتماع، گفت: اسلام دینی جامع بوده و برنامه‌های تربیتی فراوانی دارد که توجه به ورزش و لذایذ حلال از جمله آنهاست، اما به دلیل کناره‌گیری متدینین از این امور، امروز بسیاری از اماکن گردشگری کشور توسط افراد بی دین تسخیر شده است. 

وی خاطر نشان ساخت: برخی از مداحان و خطبا به قدری احکام اسلام را بد به مردم عرضه می کنند که باعث سرخوردگی افراد از این مسایل می گردد؛ در صورتی که اسلام ومسایل مربوط به اهل بیت(ع) باید همانطور که هست بدون کم و زیاد و با استفاده از منابع معتبر معرفی شود. 

ارزش خدمت به مردم 

رییس دیوان عدالت اداری در بخش پایانی سخنان خود با بیان روایتی از امام رضا(ع) مبنی بر فراوانی نعمت‌های خداوند، بیان داشت: بالاترین شکر این نعمت‌ها پس از ایمان به خدا و انبیای الهی، خدمت به مردم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین