کد خبر: ۱۲۱۱۴۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۹

گستاخی بی‌سابقه شجونی به بزرگترین مرجع جهان تشیع

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل جامعه وعاظ تهران در آخرین مصاحبه مطبوعاتی خود، نکات جالب و تامل برانگیزی را مطرح کرده است. وی در این گفت‌وگو اطرافیان آیت الله بروجردی از مراجع تقلید شیعیان را به ضد انقلاب بودن متهم کرده و خود ایشان را هم به ناآشنا با اتفاقات روز معرفی کرده است!

حجت الاسلام جعفر شجونی در گفت‌وگو با ماهنامه «نسیم بیداری» با اشاره به مشی روحانیت در مبارزات پیش از انقلاب گفت: مرام روحانیت با اصل «سرنگونی» مخالف است و حتی قبل از آیت الله بروجردی، چهره های برجسته ای چون آیت الله حائری شیرازی، آیت الله خوانساری، آیت الله فیض قمی و آیت الله حجت کوه کمره ای بسیار تلاش کردند تا شاه را متوجه اشتباهاتش کنند اما او اختیاری از خود نداشت و به حدی ندانم کاری هایش را ادامه داد تا به وسیله نهضت امام خمینی همه چیزش را از دست داد. حتی امام هم در اوایل نهضت به شاه تاکید می کردند که باید اصلاحاتی را در سیاست هایش به وجود بیاورد.

شجونی در پاسخ به این سوال که چرا امام خمینی تا پیش از فوت آیت الله بروجردی نمود سیاسی چندانی نداشت، خاطرنشان کرد: ایشان ملاحظه آیت الله بروجردی را می کردند و چون احساسشان این بود که در زمان حیات او انقلاب عملی نمی شود، بعد از رحلت‌شان نهضت را گسترش دادند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در توصیف دلیل مخالفت آیت الله بروجردی با مبارزه سیاسی، وی را نا آشنا با اتفاقات روز معرفی کرد و گفت: خودشان چندان با اتفاقات آشنا نبودند. دفتر ایشان سالم نبود و رئیس دفتر ایشان شیفته و تحت تاثیر رئیس شهربانی قم بود و رئیس شهربانی قم هم نوکری علومی مقدم رئیس کل شهربانی را می کرد. حتی می توان گفت که «سر» دفتر آیت الله بروجردی بر بالین دربار بود، به طوری که که در قضیه اعدام شهید نواب، نقش مهمی را ایفا کرد. در کل می توانم بگویم که اطراف آیت الله بروجردی را عده ای ضد انقلاب و دوستدار شاه گرفته بودند.

به گزارش دادنا، وی در پاسخ به این سوال که چرا امام سعی نکرد آیت الله بروجردی را از شرایط اطرافش مطلع کند؟ گفت: آقای بروجردی دقیقا مثل شیخ کریم حائری، اصلی ترین دغدغه خود را حفظ حوزه علمیه گذاشته بود و به همین دلیل، چندان تمایل نداشت تا وارد بحثهای این چنینی شود. در این فضا امام نمی توانستند فشاری به ایشان بیاورند و به همین دلیل، بلافاصله پس از رحلت آیت الله بروجردی نهضت را با جدیت بیشتری دنبال کردند.

شجونی در ادامه به ریزش های انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: هیچ انقلابی با ریزش نیروهایش موافق نیست. این انقلابیون هستند که به خاطر کارهایی که انجام داده اند، گمان می کنند که می توانند سهم خواهی کنند. این گروه ها هر وقت که می بینند نمی توانند آنطور که میخواهند به منفعت های شخصی برسند از قطار انقلاب پیاده می شوند. ...مثلا همین آقای کروبی 30 سال با استفاده از انقلاب و نام خمینی به هر چه می خواست رسید، اما وقتی مشخص شد که دوبار از شهرام جزایری پول گرفته است، مشخص شد که نمی تواند جایی در بین انقلاب و انقلابیون داشته باشد. واقعا متاسفم که چنین فردی این همه وقت، خود را به عنوان یک انقلابی و یکی از نزدیک ترین یاران امام معرفی کرده بود.

وی در پاسخ به این نکته که کروبی بالاخره دو دوره رئیس مجلس شورای اسلامی بوده، این سمت را کم اهمیت توصیف و خاطرنشان کرد: چرا فکر می کنید رئیس مجلس شدن اتفاق مهمی است؟ شما هم اگر آئین نامه داخلی مجلس را مطالعه کنید، می توانید به راحتی ریاست نمایندگان مجلس را به عهده بگیرید.

دبیرکل جامعه وعاظ در ادامه رئیس مجلس خبرگان را نیز از حملات خود بی نصیب نگذاشت و گفت: امثال هاشمی رفسنجانی و کروبی و دیگر هم مسلکانشان در انقلاب رفوزه شدند و دیگر نمی‌توانند ادعای خودی بودن یا دلسوزی داشته باشند. باید منتظر ماند و دید دستگاه قضا چه زمانی جواب تحرکات ضد انقلابی اینها را می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
0
0
امید آنکه همه در همه زمینه ها نمره قبولی بگیریم ای بابا ما دچار اجاره خانه وتامین مایحتاج خودمان هستیم که متاسفانه رفوزه شده ایم البته 50سالمونه وهنوز اندر خم یه کوچه ایم الحمد الله حاجی آقا به اندازه کافی تامین هستند ویا به واسطه خون همرزمان من الان ... تورا بجان پیغمبر مشکلی از مردم حل کنید واینقدر بجان هم نیفتید یه چیزی بگم خیالتان را راحت کنم اکثر مردم به چیزی دیگر غیر از این مسائل فکر میکنند البته من بعضی وقت سرم برای خواندن این جور چیزا درد میکنه که اشتباه است باید مثل بقیه مردم به فکر بدبختیهایم باشم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
3
3
ببخشید شما برای انقلاب جه کرده اید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
2
3
...جناب آقای شیجونی در کشورهای پشرفته انسان‌های سرخورده‌ای ... را تحت درمان روحی، روانی در بیمارستان‌های تخصصی قرار می‌دهند ... شما را سایت‌های ...درج نمایند.

بعنوان یک رزمنده پرسابقه و شناسنامه‌دار دفاع مقدس و برادر شهید و کسی که همه داشته‌های مادی و جانی خود را در پای انقلابی با ارزش اسلامییش ریخته به شما نصیحت می‌کنم حتما به یک متخصص ... مراجعه فرمائید و سعی نمائید تا ... کامل دیگر ... نفرمائید

اسماعیل مرتضایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
2
1
اینهایی که این همه سوابق انقلابی داشتند به گفته شما این جوری از آ ب درآمدند وای به حال ما و روزگار ما که جنابعالی هیچ کاره این انقلاب هم نبودید و معلوم نیست فردا چی از آب در خواهی آمد!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
1
3
سلام چرا حرف درست برای همه تلخ شده.ایشون هم انقلابی هستن هم تاریخ انقلاب رو می شناسن.لطفا تخصص ندارید بحث نکنید.یاحق
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
1
0
سلام چگونه شماره دفتر اقای شجونی پیدا کنم با تشکر....
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
2
2
کسی که تنها کارش برای انقلاب فروش لباسهای ..... بوده باید راجب آیت الله بروجردی این حرفها رو بزنه خدا شفا بده شما را ای دانشمند بی سواد هرچند که بنده بعید میدونم کار شما از شفا هم گذشته امیدوارم یکم کمتر حرف های عجیب بزنید تا موجبات تمسخر روحانیت را فراهم نکنید
کامی
|
United States of America
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
0
خبرنگار میگه ،با خنده ،،آره پس انشالله که دروغ باشه ،،،یعنی حتی نمیگه دروغ نیست و تکذیب کنه شدیدا بلکه میگه ایشاالله که دروغ باشه ،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
2
0
شجوني نه تحصيلات موثر حوزوي دارد ونه غير ان....
رضا شهبازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
2
1
سلام بر آیت الله بروجردی و لعنت بر بد خواهانش.چقدر خوبه آدما جایگاهشون رو بدونن و وقتی میخوان در مورد انسان بزرگی مثل آیت الله بروجردی صحبت کنند اول ببینند صلاحیت نظر دادن در مورد همچین شخصیت بزرگی رو دارند یا نه بعد نظر بدهند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین