کد خبر: ۱۲۱۵۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۴

بروجردی: سفیر انگلیس بی‌خاصیت است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در حاشیه برگزاری جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به تحولات مصر و در پاسخ به این سئوال که سیاست ایران در قبال دفتر حفاظت از منافع مصر چه خواهد بود، گفت: کلیه کشورهایی که با هم رابطه رسمی ندارند طبق بندی در کنوانسیون وین، در چارچوب دفاتر حافظ منافع فعالیت می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با تحولات مصر و سقوط رژیم مبارک و تحولات اجتماعی بعدی ما هر چه سریع‌تر شاهد برقراری ارتباط دو ملت مصر و ایران باشیم و از مرحله حفاظت منافع عبور کنیم و به رابطه رسمی میان دو کشور بپردازیم.

وی در خصوص تحولات مصر گفت: اگر غربی‌ها و در راس آن آمریکایی‌ها توان مقابله با تحولات مصر را داشتند در جهت جلوگیری از سقوط رژیم مبارک تردید نمی‌کردند. وقتی آمریکا به این جمع بندی می رسد که مبارک باید قدرت را ترک کند نشان از ارزیابی آنها از تحولات مصر دارد.

نماینده بروجرد اظهار کرد: تحولات مصر به نتیجه ای جز مردم سالاری نخواهد رسید زیرا اگر نظامیان حاکم شوند این متناقض با خواست مردم است و به نظر می رسد این نهضت برای وصول به خواست مردمی ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از اعطای سمتی جدید به سفیر انگلیس در ایران از سوی این دولت جویا شد، گفت: آنچه که اطلاع دارم چیزی است که از رسانه ها شنیده ام. البته ما در صورتی که سفیر انگلیس برود خوشحال می شویم زیرا حضورش خاصیتی ندارد.

بروجردی گفت: همانطور که ما پیام دادیم که با وجود سیاست‌های انگلیس در قبال جمهوری اسلامی که خصمانه است معنایی ندارد که سفیری در این کشور داشته باشیم. رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: ممکن است انگلیسی ها نیز با دادن سمتی جدید به سفیرشان با این ترفند می خواهند او را از این سمت بردارند. زیرا روش های آنها ویژه است و می تواند ترفندی برای برداشتن سفیر باشد. به هر حال ما از نداشتن سفیر انگلیس در ایران استقبال می کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۸
0
0
جناب بروجردی خراب کردن راحتر از آباد کردن است. همه را دشمن بدونین با همه قطع رابطه کنین اینجوری بهتره ------------فقط من موندم چاوز با اینکه اندازه ایران با امریکا اختلاف داره ولی باز رابطه دیپلماتیک را حفظ کرده !!!!دوره دوره گفتگو ست --آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است بادوستان مروت با دشمنان مدارا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین