کد خبر: ۱۲۲۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۹
کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان خبر داد:

اصلاحیه قانون انتخابات هنوز به دست شورای نگهبان نرسیده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: طرح دوفوریتی اصلاح قانون انتخابات که در جلسه روز چهارشنبه مجلس به تصویب رسید، هنوز به شورای نگهبان ارجاع نشده است.

 عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، در پاسخ به سوالی که به نظر شورای نگهبان درباره ین اصلاحیه اشاره داشت، گفت: هنوز مصوبه مجلس به دست شورای نگهبان نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح مبنی بر افزایش سطح تحصیلات نمایندگان تا مقطع فوق لیسانس است، به شوخی گفت: گویا برخی نمایندگان بعد متوجه شده​اند که این طرح به ضرر خودشان است و خواستار اصلاح دوباره آن شده​اند.

اشاره وی به این بود که این مصوبه علی​رغم تصویب بار دیگر در دستور کار مجلس برای هفته آینده قرار دارد.

کدخدایی در پاسخ به سوالی که یادآور می​شد مجلس هفتم نیز مصوبه مشابهی برای افزایش سطح تحصیلات کاندیداها تا مقطع کارشناسی ارشد داشته است، گفت: ما از مجلس ششم شاهد چنین مصوباتی از مجلس هستیم. پیش از این شورای نگهبان به دلیل اینکه این نوع مصوبات باعث ایجاد تبعیض میان برخی نامزدها و نادیده انگاشته شدن حق بخشی از احاد ملت می​شده است، با این موضوع مخالف بوده است.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد که چون هنوز این مصوبه به شورا ارجاع نشده و اعضا درباره آن نظر نداده​اند، نمی​توان موضع کنونی شورای نگهبان در این خصوص را ارائه دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین