کد خبر: ۱۲۲۴۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰

ابوترابی‌فرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی به درخواست آیت‌الله هاشمی نامزد شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب رئیس مجلس گفت که آیت‌الله مهدوی‌کنی به درخواست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نامزد ریاست مجلس خبرگان شده است. 

محمدحسن ابوترابی‌فرد در جلسه امروز مجلس گفت: لازم می‌دانم اقدام فقهای برگزیده ملت ایران در مجلس خبرگان رهبری را در انتخاب فقیه فرزانه و سیاستمدار هوشمند و عالم خدوم آیت‌الله مهدوی‌کنی تبریک بگویم.

وی از آیت‌الله مهدوی‌کنی به عنوان مدافع اندیشه‌های امام و تلاشگر برای تحقق خواسته‌های رهبری یاد کرد و افزود: این انتخاب را به ملت و شخص ایشان تبریک می‌گویم و از تلاش ارزشمند حضرت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در طول حضورشان در ریاست مجلس خبرگان تقدیر و تشکر می‌کنم.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: لازم می‌دانم هرچه را در این حوزه می‌دانم به اطلاع مردم برسانم. در آستانه شکل‌گیری مجلس خبرگان در دوره چهارم، بسیاری از آقایان از آیت‌الله مهدوی کنی دعوت کردند که کاندیدا شوند ولی برای اینکه فرصت را برای آیت‌الله هاشمی فراهم کنند، از حضور در انتخابات ابا کردند و در انتخابات میان‌دورهای برای اینکه ریاست مجلس خبرگان انتخاب شده بود، نامزد شدند.

به گفته وی، چندی قبل آیت‌الله امامی کاشانی با آیت‌الله مهدوی‌کنی دیدار کرده و از سوی آقای هاشمی به ایشان می‌گوید که اگر ایشان کاندیدا شود، آقای هاشمی دیگر نامزد نخواهند شد.

ابوترابی‌فرد افزود: آی‌تالله مهدوی کنی که نشان داده است هرگز در عرصه رقابت همزمان با کسی حاضر نشده است، امروز بر اساس احساس مسئولیت پذیرفت که با درخواست فقهای عظام و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کاندیدا شود.

به گفته وی، هدف آیت‌الله مهدوی کنی، کمک به انقلاب و اسلام و عمل به تکلیف بوده است که انش‌الله در خدمت ملت و امت اسلام در این شرایط حساس انجام وظیفه خواهند کرد.

نایب رئیس مجلس در پایان برای آیت‌الله مهدوی‌کنی آرزوی توفیق کرد تا با وحدت و صمیمیت و انسجام ملی مسیر عزت را با شوکت بپیماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین