کد خبر: ۱۲۴۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۲
رییس دیوان عدالت اداری:

مسئولان درآمدهای کشور را در چارچوب قانون لحاظ کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس دیوان عدالت اداری گفت: در سال جاری که رهبر معظم انقلاب آن را سال جهاد اقتصادی نام‌گذاری کرده‌اند، شایسته است که مسئولان، بودجه و درآمدهای کشور و مسایل اقتصادی را در چارچوب قوانین و مقررات لحاظ کنند تا از اسراف و هزینه‌های زاید در برخی از عرصه‌ها جلوگیری شود. 

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری طی سخنانی در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری ضمن تبریک سال نو با بیان روایتی از امام موسی کاظم(ع) تصریح کرد: امام موسی کاظم(ع) می‌فرمایند از امور دنیوی و آنچه که متعلق به دنیاست، آنچه را که میل دارید برای خودتان قرار بدهید و این چنین نباشد که نعمت‌های دنیا و آنچه که در آن است را بر روی خود ببندید و گوشه‌گیر شوید که اسلام با این کار مخالف است لکن سه شرط قرار داده شده است؛ اول اینکه رعایت موازین شرعی را انجام داده و کاری که انجام می‌دهید حلال باشد، دوم اینکه استفاده از مظاهر دنیوی به گونه‌ای انجام شود که با انصاف و مردانگی سازگار باشد و سوم اینکه اسراف و زیاده‌روی نکنید. 

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری افزود: امسال سال جهاد اقتصادی نامیده شد که باید آن را درست تبیین کرد. معنای آن برمی‌گردد به قرآن کریم و روایات و این نشانه آن است که کار ما باید سالم و پایه‌های آن درست و معلوم و بر اساس قرآن باشد. 

رییس دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: بخشی از جهاد اقتصادی با تلاش‌های اقتصادی در بازار، مزارع، کارخانجات و صنعت محقق می‌شود و بخشی از آن مربوط به سیاستگذاری‌هایی است که مقامات تعیین می‌کنند. ما از مسئولان اقتصادی می‌خواهیم که مسائل اقتصادی و امور بودجه و درآمدهای کشور را در چارچوب برنامه و قانون و مقررات لحاظ کنند. 

منتظری اظهار کرد:‌ اگر بودجه‌ یا اعتباری در اختیار کسی قرار می‌گیرد نباید زمینه‌ای فراهم شود که او هر طور که میل دارد عمل کند یا میلیاردها خرج شود تا وی به مقاصد شخصی خود برسد. ما باید از امیرالمومنین علی (ع) یاد بگیریم. اگر حکومت ما ولایی است که هست، پس باید مواظب باشیم چون برخی از پول‌هایی را که افراد می‌فرستند و بر خلاف دین عمل می‌کنند با اهداف خاصی است و به هیچ‌وجه نگاه دینی و حکومتی ندارند. 

به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، وی در پایان گفت: یکی از مصادیق جهاد اقتصادی این است که مسایل اقتصادی را در مسیر صحیح استفاده کنند و از اسراف‌ها و تبذیرها دوری کنند و دیگر اینکه دشمن به دنبال آن است که بنیه اقتصادی ما را ضعیف و برنامه‌های از پیش ساخته خود را عمل کند. باید با برنامه‌های دشمن مبارزه کنیم. در این راستا قوه قضاییه نیز می‌تواند در مسائل اقتصادی تاثیرگذار باشد. ما در دیوان عدالت اداری لبیک‌گوی فرمایش مقام معظم رهبری بوده و آماده همه گونه تعامل و کمک به دستگاه‌ها هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین