کد خبر: ۱۲۴۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۱:۱۸

طوفان امريكا درس عبرتي براي دولتمردان سركش است

آفتاب‌‌نیوز : استاد دروس خارج حوزه علميه قم در آغاز يكمين جلسه درس خارج فقه در سال تحصيلي جديد با اشاره به حادثه طوفان امريكا گفتند: فكر مي‌كنم در عمرم درس عبرتي با اين اهميت نديده‌ام. دولتي كه ادعا دارد قوي‌ترين نيروي نظامي، صنعتي و صد‌ها بمب اتم را در اختيار دارد، در برابر يك حادثه طبيعي عاجز مانده است. نه تنها قادر به مهار آن نيست، بلكه در كمك‌رساني و مداواي مجروحان و آسيب ديدگان ناتوان است.

ايشان خاطر نشان كردند: آيات و نشانه‌هاي خدا در زمين درس عبرتي براي بشر است. روزي به آب فرمان داده مي‌شود و حادثه سونامي رخ مي‌دهد. روزي هم، همان بادي كه گل‌ها را پرورش مي‌دهد، ابرها را به حركت در مي‌آورد با يك فرمان الهي چنين رخدادي را بر همگان ظاهر مي‌سازد. «يد الله فوق ايديهم». اين درس عبرت‌ها را بايد بازگو كرد.

استاد دروس خارج حوزه علميه قم خطاب به دولتمردان امريكايي گفتند: مغرور نباشيد. به قدرتتان منازيد و در برابر خدا طغيان نكنيد. ببينيد چقدر ناتوان و عاجز هستيد.

ايشان همچنين با ابراز تأسف از حادثه دردناك انفجار در كاظمين و شهادت شماري از شيعيان گفتند: اين مسئله دردناك دو پيام را داشت. نخست آنكه همه دنيا بدانند پيروان مكتب اهل بيت (ع ) چگونه‌اند و دشمنان آنها به چه شكلي عمل مي‌كنند. پيروان اهل بيت ـ ع ـ جوانان برومندي هستند كه مي‌توانند كارهاي زيادي كنند، اما بنابر دستور اسلام از ترور بيزارند. ولي دشمنان ما همچون گرگ درنده خو به كوچك و بزرگ رحم نمي‌كنند. اين مسئله سند حقانيت شيعه است.

آيت الله مكارم شيرازي افزودند: برخي معتقدند ظلم‌هايي كه در كربلا شده يا جفاهايي كه به حضرت زهرا (س )روا داشته‌اند، امري خرافي است. اما اين حادثه نشان مي‌دهد كه چگونه كودك و بزرگ از سوي دشمن به شكل بي‌رحمانه به قتل مي‌رسند. دشمنان آن روز و امروز همگي از يك جنس هستند. همان ستم‌ها امروز تكرار شده و سندي بر صحت تاريخ شيعيان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین