کد خبر: ۱۲۵۶۹۴
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۶
رئیس سازمان حسابرسی:

قیمت‌گذاری حامل‌های انرژی توسط دولت واقعی نبود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سازمان حسابرسی به تشریح ناگفته‌هایی از نقش این سازمان در تعیین قیمت‌های جدید آب، برق و گاز پس از هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت. 

سهیلی‌پور اظهار داشت: در گزارشی که ارایه کردیم اعلام شده بهای تمام شده اقلام به روش مناسبی ارایه و ارزیابی نشده‌اند چون برای مشخص کردن قیمت تمام شده واقعی، بایدسیستم قیمت تمام شده مناسبی وجود داشته باشد تا جزئیات مشخص شود. در آن سیستم اگر ماشین آلات بلااستفاده‌ایی وجود داشته باشد، در قیمت تمام شده لحاظ نمی‌شود این نیست که همه ماشین‌آلات برای تولید مثلاً یک میلیون واحد بکار گرفته شود اما 500 هزار واحد تولید شود. ما اجازه نمی‌دهیم کل هزینه‌های این چنینی به حساب قیمت تمام شده منظور شود بلکه می‌گوییم اگر از همه ظرفیت‌های موجود استفاده شود، امکان لحاظ کردن همه هزینه‌ها هم وجود دارد. 

وی افزود: به هر حال درسیستم دولتی نظام بهای تمام شده مناسبی برای این هدف وجود نداشت و ما هم درگزارشمان به این موضوع اشاره کرده و براساس اقلام قیمت های تعیین شده‌، قیمت تمام شده را مشخص نمودیم. عمده سیاست آقای رئیس‌جمهور هم این بود که قیمت واقعی مشخص شود. البته مشخص کردن قیمت واقعی اقلام با در نظر گرفتن سوخت وانرژی یارانه‌ای بود. با اطلاعاتی که داده شده بود گزارش‌ها تفاوت‌هایی داشت. چرا که برخی از اقلام را تجزیه وتحلیل کرده و اقلام غیرقابل پذیرش را مشخص نموده و آنها را نپذیرفته بودیم. در جلسه‌ای نظراتمام را توضیح دادیم که در نهایت از اطلاعات ارایه شده هم برای قیمت اعلام شده استفاده کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین