کد خبر: ۱۲۶۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۲
در مراسم نکوداشت شهدای دانشجوی استان فارس

صفارهرندی: رهبر انقلاب از برخی نامردی‌ها آزرده‌دل است

کسی نمی‌تواند قهر کند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: حسین صفار هرندی در شیراز گفت: فرهنگ عمومی باید مبتنی بر نگرش ولایت در جامعه حاکم شود بنابراین هرکس بخواهد حرف‌های من‌درآوردی مطرح کند، خودش را در مکتب امامت و ولایت تعریف نکند. 

«حسین صفار هرندی» مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم نکوداشت شهدای دانشجوی استان فارس به ویژگی‌‌ها و سیره زندگانی حضرت زهرا(س) در صدر اسلام اشاره کرد و گفت: وقتی نام حضرت زهرا‌(س) به عنوان پیشانی‌بند رزمندگان انتخاب می‌شد، خداوند را به غربت حضرت زهر‌ا(س) قسم می‌دادیم که راهنمای ما در دنیایی باشد که همه علیه اسلام قیام کرده بودند. 

وی با بیان اینکه شاخصی از حضرت زهرا(س) برجسته‌تر در دفاع از ولایت پیدا نمی‌کنیم، فاطمه زهرا(س) را شاخص و نمونه مثالی زدن از ولایت‌پذیری معرفی کرد و ادامه داد: فاطمه به عنوان شهروند جامعه اسلامی برای دفاع از ولی خود قیام کرد و شهید شد. 

صفار هرندی اظهار کرد: رزمندگان دفاع مقدس با انتخاب پیشانی‌بند «یا زهرا» می‌خواستند شرمندگی خود را از غربت زهرا‌(س) در برابر پیامبر کم کنند. 

وی با بیان اینکه حادثه عاشورا استیضاح تاریخ است که در برابر امامت خاموش شده بود‌، اضافه کرد: خداوند امامت و ولایت را برای نظامندی شدن فرهنگ قرار داد؛ برای اینکه هر کس مکتبی راه نیندازد و در دین خدا انحراف ایجاد کند. 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فرهنگ عمومی باید مبتنی بر نگرش ولایت در جامعه حاکم شود بنابراین هر کس بخواهد حرف‌های من‌درآوردی طرح کند، خودش را در مکتب امامت و ولایت تعریف نکند. 

وی با تشریح ولایت‌پذیری رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: تا 3 روز قبل از پذیرش آتش‌بس امام راحل می‌فرمود تا آخرین نفس در مقابل دشمن ایستاده‌ایم اما پس از آتش‌بس دل‌های رزمندگان از چگونگی پایان جنگ خون بود ولی به دستور رهبر خود سرگذاشتند. 

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اوج تبعیت از ولایت را در رفتار امام علی (ع) نسبت به رسول اسلام‌(ص) می‌بینیم، ادامه داد:‌ جامعه تشت و متفرق طعمه‌ای برای نیش دشمنان است؛‌ نباید هرکس از گوشه‌ای علمی بلند کرده و جامعه مسلمین را شقه شقه کند. 

وی با اشاره به تبعیت امام حسین‌(ع) در زمان امامت امام حسن‌(ع) اضافه کرد: ای کاش بزرگانی که وقتی جماعتی را پشت سر خود می‌بینند، یادشان باشد که رابطه امام حسین‌(ع) با برادر و امام خود چگونه بود! 

صفار هرندی اضافه کرد: حضرت آقا با وجود تمام ناملایماتی که دل اهل ولا را به درد می‌آورد، جامعه را به سکوت فرا می‌خوانند و اجازه نمی‌دهند پیش روی چشم‌های نامحرم حاکمیت دوگانه به نمایش گذارده شود. 

وی ابراز کرد: رهبری انقلاب از برخی نامردی‌‌ها آزرده دل است اما شأن رهبری ایجاب می‌کند که وحدت اسلامی را بالاتر از دل‌آزرده خود بدانند.

عضو سابق دولت با اشاره به جریان بنی‌صدر در اوائل انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ‌بنی‌صدر همیشه به گونه‌ای رفتار می‌کرد که گویی امام خمینی‌(ره) طرف او را گرفته در حالی که امام راحل در جلسات خصوصی بنی‌صدر را تهدید می‌کرد. 

وی ادامه داد: ‌بازی روانی که بنی‌صدر می‌کرد، گاهی مواقع باعث ناراحتی برخی بزرگان مثل شهید بهشتی می‌شد و آنها را مجبور می‌کرد تا به امام نامه بنویسند در حالی که امام خمینی همگان را مخاطب قرار می‌داد. 

صفار هرندی با بیان اینکه آیت‌الله خامنه‌ای تنها کسی بود که هیچ‌‌گاه به امام خمینی گلایه نکرد، تأکید کرد: اطاعت از رهبر وسیله‌ای برای شکست نفاق و چند‌دستگی است بنابراین در چنین فضایی کسی نمی‌تواند قهر کند و برای خود دکان جدیدی راه بیندازد. 

وی ضعف و فقدان رهبری را مهم‌‌ترین عامل تأخیر در پیروزی مردم یمن و بحرین دانست و گفت: برخی پشت ولایت سنگر گرفته تا اسلام را هدف بگیرند و برخی از حاشیه‌نشینان بزرگان از جاهای دیگری پیام می‌گیرند تا علیه ولایت فقیه حرف بزنند. 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بزرگان کشور مراقب حاشیه‌های خود باشند، ادامه داد: بزرگان بدانند اگر کسی روزی از آنان در برابر و تقابل با مرکزیت نظام تعریف کند، شیطان مجسم است. 

صفار هرندی علامت و رمز سلامت ولایت‌پذیری را در تبعیت از نظرات رهبری دانست و افزود: کسانی که خودشان را به ولایت منتسب می‌کنند، باید در برابر حرف‌های رهبر کوتاه بیایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
0
0
کاش شما هم به دستور حضرت آقا عمل کرده و سکوت میکردید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین