کد خبر: ۱۲۶۶۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۶

مضمون نامه 87 رضایی به احمدی‌نژاد چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: در نامه‌ای که محسن رضایی خطاب به محمود احمدی‌نژاد نوشته، آمده است: دولت‌مردان باید بیش از دیگران متحد باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد ـ در سال 87 ـ نوشته است: توحید بدون وحدت نه ممکن است و نه اسلامی، بنابراین دولت‌مردان جمهوری اسلامی بیش از دیگران باید متحد باشند و تفرقه کمتری باید بین آنان باشد.

در این نامه که برای نخستین بار در کتاب «رویارویی سوم و جهاداقتصادی» منتشر شده، آمده است: در جامعه انسانی ـ توحیدی وحدت را نشانه توحید و تفرقه را نشانه شرک می‌دانند.

رضایی با بیان اینکه جامعه انسانی ـ توحیدی یک جامعه فرافردی و فرادولتی است آورده است: دولت‌مـردان و نخبـگان در ایـن جامـعه از خـودمحوری و تکروی پرهیز و به صورت جمعی حرکت می‌کنند.

در این نامه 4 صفحه‌ای آمده است: چنین جامعه‌ای در میادین جهاد در دهه اول انقلاب شکل گرفت و فکر نمی‌کنم هیچ‌کاری مهم‌تر از این برای دولتمردان و نخبگان و اندیشمندان کشور باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در قسمت دیگری از نامه با بیان اینکه در نظریه‌پردازی و اداره کشور از عقلا و اندیشمندان و از علما و اسلام‌شناسان باید بهره گرفت آورده است: هر نوع تفسیری از اسلام باید به تأیید اسلام‌شناسان برسد و به خود جرات ندهیم که برداشت‌های اولیه خود را بدون چنین تأییدی، عمومی کنیم.

کتاب «رویارویی سوم و جهاد اقتصادی» که چندین مطلب منتشر نشده دیگر در خود دارد در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شده و توسط انتشارات دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، انتشارات کمیل و چندین ناشر دیگر عرضه می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین