کد خبر: ۱۲۸۹۰۴
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۴

آیت الله جوادی آملی از علامه حسن‌زاده تجلیل می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همزمان با گردهمایی سالانه اعضای مجمع حکمت اسلامی، از مقام علمی استاد علامه حسن‌زاده آملی تجلیل می‌شود.

هفتمین گردهمایی سالانه اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی و سومین گردهمایی اساتید علوم عقلی در قم برگزار می‌گردد.

بر اساس اعلام مجمع عالی حکمت اسلامی در این گردهمایی که با سخنرانی حضرت آیت الله جوادی آملی برگزار خواهد شد، از سال‌ها تلاش و مجاهدت علمی استاد فرزانه علامه حسن‌زاده آملی تجلیل به عمل خواهد آمد.

خاطرنشان ‌می‌شود، آیین تجلیل از علامه حسن‌زاده آملی، 18 خردادماه، ساعت 18 عصر در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی واقع در قم، خیابان 19 دی، کوچه 10، فرعی اول سمت چپ، پلاک 5 برگزار می‌گردد.

*شمه‌ای از زندگی نامه علامه حسن زاده آملی

علامه حسن حسن زاده آملی، در سال 1307 هـ. ش برابر با 1347ق در روستایی از توابع شهرستان آمل، به دنیا آمد.

ایشان در 8 سالگی، مادر و در 15 سالگی، پدر خویش را از دست داد و پس از آن، خاله اش سرپرستی او را به عهده گرفت. علامه حسن زاده آملی در 6 سالگی به مکتب خانه رفت. سپس دوره ابتدایی را در مدارس جدید آغاز کرد و تا دوره متوسطه پیش رفت. وی در سال 1323 هـ. ش، به تشویق آیت الله میرزا ابوالقاسم فرسیو، فراگیری علوم دینی را در مسجد جامع آمل آغاز کرد و در مدت 6 سال، دروس مقدمات و بخش هایی از شرح لمعه و قوانین الاصول را از محضر علمای شهر آمل فرا گرفت. سپس در سال 1329 هـ. ش به تهران مهاجرت کرد و در مدرسه حاج ابوالفتح تهران، به ادامه تحصیل پرداخت.

آیت الله حسن زاده آملی در طول 13 سال اقامت در تهران، از محضر علمای بزرگ آن زمان هم چون حضرات آیات: سید احمد لواسانی، میرزا ابوالحسن شعرانی و میرزا مهدی الهی قمشه بهره‌ها برد و در فقه، اصول، علوم عقلی، تفسیر، تجوید، علم قرائات، پزشکی، درایه، رجال، ریاضیات و هیأت، از خرمن دانش آن بزرگواران، خوشه‌ها چید.

ایشان در سال 1342 هـ. ش، با اندوخته های علمی بسیار وارد حوزه علمیه قم گردید و در علوم قرآنی، عرفانی و فلسفی از محضر علامه سید محمد حسین طباطبایی و برادرش علامه سید محمد حسن طباطبایی بهره مند شد.

استاد حسن زاده آملی از بدو ورود به قم، تدریس معارف حقّه الهی و آموزش فنون ریاضی و هیأت را آغاز کرد و به پرورش علمی و روحی جویندگان علم و عمل، نگارش کتاب و فعالیت های گوناگون علمی همّت گمارد.

آیت الله میرزا ابوالحسن شعرانی با تصدیق اجتهاد استاد حسن زاده آملی، اجازه نامه روایی برای ایشان صادر کرده است. هم چنین بر برخی آثار استاد، تقریظ هایی از مرحوم شعرانی به چشم می‌خورد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین