کد خبر: ۱۲۹۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۱

تحلیل "ترین‌های دولت احمدی‌نژاد" در سایت توکلی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با توجه به اینكه در دستور زبان فارسی، بكار بردن پسوند "تر" برای تعریف صفت تفضیلی استفاده می‌شود و دولت محمود احمدی‌نژاد همواره از پسوند "ترین" در وصف اقدامات مثبت خود استفاده می‌كند، سایت الف از كاربرد صفت‌های تفضیلی توسط دولت‌های نهم و دهم انتقاد كرد.
نویسنده مقاله با نادیده‌گرفتن اظهارات متعدد و واضح احمدی‌نژاد، امر "مقایسه خدمات دولت نهم و دهم با دول گذشته، حتی دوران ریاست جمهوری و مدیریت مقام معظم رهبری" را از سوی "برخی" عنوان می‌كند. همچنین كنایه به دولت‌های پیشین را نیز فراموش نكرده و آنها را متهم می‌كند خود را "كریمه و خدمتگزار" معرفی كرده و در فكر "همیشگی كردن" خود بوده‌اند.

متن كامل این مطلب با عنوان "بازار داغ صفت های تفضیلی در ساختمان پاستور" به قلم مسعود یارضوی بدین شرح است:

یكی از ضعف هایی كه از آغازین روزهای مدیریت دولت دكتر احمدی نژاد در سال 84 به راحتی قابل تشخیص بود، بی تفاوتی عده ای از دولتیان یا وابستگان به دولت، به تمام خدمات انجام شده توسط دولت های بر سر كار آمده در نظام جمهوری اسلامی ایران تا قبل از آغاز دولت نهم بود.

كار تا آنجا پیش رفت كه حتی پس از مدتی قید "از بعد از انقلاب تاكنون!" نیز به حرف های برخی دولتمردان و استانداران اضافه شد و قصه بدانجا رسید كه در مقایسه خدمات دولت نهم و دهم با دول گذشته، حتی دوران ریاست جمهوری و مدیریت مقام معظم رهبری نیز توسط برخی نادیده گرفته شد و ماجرا تبدیل شد به شعر مشهور "آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری..."

البته ماجرای خودقضاوتی های دولتی ها به همین جا نیز ختم نمی شود و چسباندن صفت های تفضیلی "تر" و "ترین" به خدمات دولت نیز بیماری بعدی بود كه در برخی از چهره های دولتی یا منتسب به دولت شیوع یافت.

البته نباید فراموش كرد كه در هر دولتی ممكن است عده ای از مسئولان به درست یا از روی قضاوت های غلط، برخی مفاهیم مطلوب را به خودشان و دولت متبوعشان مرتبط بدانند. اما قضیه آن هنگام به حالت هشدار می رسد كه شاهد باشیم حتی شخص رئیس جمهور نیز از همین دست واژه ها، عبارات و صفت ها استفاده می كند.

به طور مثال رئیس جمهور احمدی نژاد در مصاحبه مطبوعاتی اخیر، همانند گذشته دولت را در قانون مداری بی مثل و مانند حتی در تاریخ ایران خطاب می كند و یا در جایی می گوید كه دولت انقلاب را به مسیر اصلی خود بازگردانده.

در این باب ضمن آنكه باید به خطر ربط دادن تمام فضائل و بركات به یك دولت و یك شخص توجه لازم را داشت، می توان به این نكته نیز اشارتی گذرا داشت كه اخیراً این طرز بیانات رئیس جمهورمان به برخی از وزرا نیز سرایت كرده است.

به طور مثال، اخیراً وزیر مسكن و شهرسازی كه سرپرست وزارت راه نیز هست، طی مصاحبه ای خود را قانونی ترین! وزیر جمهوری اسلامی ایران معرفی كرده است.

این در حالیست كه آقای وزیر لابد می دانند كه شخص ایشان بر سر تعلل دولت در معرفی وزیر راه طی مدت قانونی به مجلس مجبور به ارسال نامه ای برای مقام معظم رهبری شدند و پس از موافقت معظم له بود كه ایشان توانسته اند همچنان و البته تا مدتی مشخص، در سمت قانونی خود باقی بمانند.

البته از حق نباید گذشت كه تواضع، فروتنی و مردمداری رئیس دولت و سایر وزرا همواره مثال زدنی و ستودنی است. اما این نكته مهم را نیز نباید از یاد برد كه پیش از این دولت نیز كسان دیگری بودند كه ضمن كریمه و خدمتگزار معرفی كردن خودشان، دولت وقت را نوشدارویی برای تمام فصول ایران می دانستند و حتی در مقطعی سودای همیشگی كردن دولت فخیمه خود را نیز در سر پرورانیدند.
اما همان افراد امروز در جاهایی ایستاده اند كه امروزیان نیز شاید در آینده شان به همین نقطه برسند.
از دیگر سو، اسیر شدن مدیران رده بالای دولت در اغواگری صفات تفضیلی، آفات خطرناكی دارد كه از جمله آن، دور شدن فضای فكری مدیران و تصمیمات آنها از واقعیت های موجود است.

واقعیت هایی كه مدیران انقلاب اسلامی باید همچون مولای متقیان علی(ع)، گاهی صورت خود را در مقابل آتش تنور خانه یك مستمند و مستضعف قرار دهند تا یادشان باشد و یادشان بماند كه از این واقعیت ها دور نمانند.

باشد كه دولت ما در پرتو واقعیت ها، گام های بلندتری را در راستای خدمت به این كشور و مردمش بردارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین