کد خبر: ۱۳۱۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۹

واكنش محسن رضایی به "نه" آیت‌الله مهدوی‌كنی؛ نباید به اضافه شدن افراد جدید اصرار كرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضرت آیت‌الله مهدوی كنی یک فرصت تاریخی برای اصول‌گرایان است كه باید وحدتی همه‌جانبه پیرامون ایشان شكل گیرد. 

محسن رضایی با بیان اینكه ایشان شخصیت بزرگی است، گفت: آیت‌الله مهدوی كنی می‌تواند جبهه اصول‌گرایی را تقویت كند و ارتقا بخشد.

وی ادامه داد: نباید عده‌ای با حركت‌های افراطی خود، باعث دغدغه بزرگانی مثل ایشان شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه آیت‌الله مهدوی كنی با فداكاری به عرصه سیاست قدم گذاشته است اظهار داشت: باید قدر این فداكاری را دانست.

رضایی با بیان اینكه از همه دوستانم خواسته‌ام كه به ایشان كمک كنند، اظهار داشت: برای رفع دغدغه‌های ایشان، تا حد توان كمک خواهیم كرد.

وی با اعلام اینكه جمعی كه با محوریت آیت‌الله مهدوی كنی دور هم جمع شده‌اند افراد شایسته‌ای هستند، افزود: اگر اضافه شدن افرادی به این جمع، تصمیم‌گیری اصول‌گرایان را سخت می‌كند نباید به اضافه شدن افراد جدید اصرار كرد ولی این مسأله هم نباید بهانه‌ای برای كنار گذاشتن بقیه اصول‌گرایان از تصمیم‌گیری‌ها شود.

رضایی ادامه داد: پیشنهادم این است كه در این صورت لزومی ندارد كه اعضای (8+7) تنها نماینده یک جریان باشند، بلكه هر كدام از پانزده نفر می‌توانند نماینده چند جریان باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افرود: پافشاری بر تعلق این پانزده نفر به جریان‌های خاص، می‌تواند نوعی قوم‌‌گرایی را تقویت كند، در حالی كه اگر هر كدام از آقایان، نماینده چند جریان باشند، اصول‌گرایی تفسیر عملی و واقعی به خود می‌گیرد و سهم‌خواهی حذف می‌شود.

رضایی خاطرنشان كرد: به نظر من، همه پانزده نفر می‌توانند نماینده همه جریانات اصول‌گرا باشند، چرا كه مهم تعامل و مشاركت همه جریانات اصول‌گرا در تصمیم‌گیری‌هاست و این مسأله بدون حضور در كمیته (8+7) امكان‌پذیر نیست.

رضایی پیشنهاد داد: حضور در كمیته یا به صورت نماینده اختصاصی صورت گیرد یا نماینده عام، به این معنی كه هر فردی از كمیته، می‌تواند نماینده چند جریان سیاسی از اصول‌گرایان باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین