کد خبر: ۱۳۹۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۵

انتقاد از ادامه تعطیلی کارخانه ریسندگی املش با ۲۰۰ کارگر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده املش از تعطیلی کارخانه ریسندگی املش با ۲۰۰کارگر در اسفند ماه سال گذشته خبر داد و گفت: تاکنون اقدامی برای راه‌اندازی مجدد یا جای‌گزینی با صنایع دیگر نشده است. 

اسدالله عباسی با اشاره به تعطیلی کارخانه ریسندگی شهرستان املش در اسفندماه سال گذشته، اظهارداشت: متاسفانه ۲طرح ارایه شده برای راه‌اندازی کارخانه کودشیمیایی. نیروگاه از سوی محیط زیست رد شده است. 

این نماینده با اشاره به مکاتبه هفته جاری خود به وزیر صنعت، معدن و تجارت، خاطر نشان کرد: در این نامه در خواست شده هرچه سریع‌تر جلسه‌ای برگزار و ضمن طرح مشکلات کارخانه ریسندگی املش، این واحد بار دیگر راه اندازی یا صنعت دیگر جای گزین بشود. 

عباسی تاکید کرد: مصر هستیم با راه اندازی کارخانه یا جایگزین با صنعت دیگر، ۲۰۰کارگر بیکار شده که هم اکنون با بیمه بیکاری امرار معاش می‌کنند، دوباره مشغول به کار بشوند. 

وی ادامه داد: به دنبال این نامه غضنفری مقرر کرده در هفته آینده نشستی با حضور مالک کارخانه به اتفاق نمایندگان استانداری و سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برای رفع مشکل تشکیل وچاره‌ای اندیشیده بشود. 

نماینده املش در مجلس با ابراز گله‌مندی از مسوولان به دلیل تعطیلی کارخانه ریسندگی املش علی رغم توجیه نداشتن آن، متذکر شد: این دلیل نمی‌شود که این واحد صنعتی هم چنان تعطیل و یک صنعت دیگر حتی جایگزین نشود. 

عباسی تعداد نیروی انسانی شاغل در کارخانه ریسندگی املش در دهه اخیر را ۶۰۰ نفر عنوان و تصریح کرد: به تدریج و با گذشت زمان از تعداد کارگران این کارخانه کاسته و در اسفند ماه سال گذشته با ۲۰۰نفر کارگر تعطیل شد. 

او با انتقاد شدید از تعطیل شدن این کارخانه که در حال حاضر بلا تکلیف هستند از وزرای صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسوولان اجرایی گیلان خواست هرچه سریع‌تر دست به کار بشوند واین واحد صنعتی را احیا و یا صنعت دیگر را جایگزین کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین