کد خبر: ۱۳۹۵۸۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱
معاون اقتصادی گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد:

تحقق ۵۵ درصد سود هر سهم ایران‌خودرو با سرمایه جدید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شرکت ایران خودرو (سهامی عام) در اولین مرحله از مراحل سه‌گانه افزایش سرمایه، سرمایه خود را مبلغ ۲٫۵۲ میلیارد ریال افزایش و بیش از ۵۵ درصد سود سهام پیش‌بینی شده را در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۰محقق نمود. 

براساس گزارش ایکوپرس، علی مهری معاون اقتصادی گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: براساس تصمیات اتخاذ شده در مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۰ در خصوص پیشنهاد هیئت‌مدیره برای افزایش سرمایه شرکت ایران خودرو (‌سهامی عام‌)، هیئت‌مدیره در تاریخ اول آبان ماه سال‌جاری نسبت به اجرایی‌نمودن اولین مرحله از مراحل سه‌گانه افزایش سرمایه اقدام نمود.

وی افزود‌: در این مرحله سرمایه شرکت از مبلغ ۶٫۳ میلیارد ریال به ۸٫۸۲ میلیارد ریال معادل ۴۰ درصد از محل سود انباشته سال ۱۳۸۹ افزایش و کلیه تشریفات اداری و قانونی آن نیز تا کنون به مورد اجرا درآمده است‌. از این‌رو تعداد سهام شرکت از ۶٫۳ میلون فقره به ۸٫۸۲ میلیون فقره افزایش یافته و به تبع آن درآمد پیش‌بینی شده هر سهم در سال ۱۳۹۰ از مبلغ ۵۰۹ ریال به ۳۶۳ ریال تعدیل گردیده است‌.

مهری تاکید کرد: در این شرایط گر چه درآمد سهامداران از بابت سود پیش‌بینی شده شرکت در سال جاری تغییر نمی‌یابد لکن ارزش سرمایه آنان از طریق افزایش مبلغ پایه سرمایه به دلیل برخورداری از تعداد سهام بیشتر و نیز ارزش افزوده بازار از یکسوی و همچنین بهبود نتایج عملکرد شرکت نسبت به تعدیلات احتمالی پیش‌بینی اولیه بهره‌مندی بیشتری خواهند یافت.

معاون اقتصادی گروه صنعتی ایران خودرو در تشریح نتایج عملکرد شرکت در شش ماهه اول سال ۱۳۹۰ و مقایسه آن با بودجه سال و عملکرد مدت مشابه سال ۱۳۸۹ افزود: شرکت ایران‌خودرو در شش ماهه اول سال جاری موفق گردید ۵۵ درصد سود پیش‌بینی شده خود در سال ۱۳۹۰ را محقق سازد بر این اساس از مبلغ ۳۶۳ ریال سود هر سهم با سرمایه جدید مبلغ ۱۹۹ ریال آن در شش ماهه اول سال تحقق یافته است.

مهری خاطر‌نشان ساخت‌: تحقق این میزان سود در شرایطی است که درصد تحقق فروش و سود ناخالص ۴۲ درصد بودجه بوده است‌‌. این موضوع نشان می‌دهد که سیاست‌های انظباطی شرکت در حوزه‌های عملیاتی‌، مالی و اقتصادی منجر به کاهش هزینه‌های غیرضرور و افزایش نرخ سودآوری شرکت گردیده است.

معاون اقتصادی گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: مقایسه نتایج عملکرد شرکت در دوره شش ماهه مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز حکایت از رشد سود خالص، درآمد فروش، سود عملیاتی به ترتیب ۱۱، ۶ و ۲۴ درصد دارد.

مهری در رابطه با سهام‌های جدید سهامداران ادامه افزود‌: به منظور امکان دسترسی آسان سهامداران محترم به برگ گواهی سهام جدید مذاکراتی با مدیران و کارشناسان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عمل آمده است و در نتیجه این مذاکرات چندین روش برای تسهیل امور سهام جدید تدارک دیده شده است به نحوی که سهامداران بتوانند گواهی خویش را بدون مراجعه حضوری از طرق مختلف از جمله سایت اینترنتی امور سهامداران و یا پرتال معاونت اقتصادی و یا با مراجعه حضوری به اداره امور سهامداران ایران خودرو و یا به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، دریافت نمایند. 

وی درخصوص پرداخت سود سهام سال ۱۳۸۹ به سهامداران حقیقی تصریح کرد: برابر آنچه که در مجمع عمومی عادی سالانه مورخ ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۰ اتخاذ تصمیم گردید سود سهامداران حقیقی بابت عملکرد سال ۱۳۸۹ در شهریور ماه سال جاری پرداخت گردیده است. این اقدام در یک مرحله صورت گرفت و مطالبات بیش از ۷۹۰۰۰ نفر از سهامداران به حساب بانکی آنان واریز گردید. ضمناً از آن دسته از سهامداران محترم که تا کنون نسبت به تکمیل اطلاعات شناسنامه‌ای یا معرفی حساب بانکی خود اقدام ننموده‌اند دعوت می‌شود تا با مراجعه به سایت اینترنتی امور سهامداران، تلفن گویا یا مراجعه حضوری به اداره امور سهامداران شرکت ایران خودرو نسبت به این مهم اقدام نمایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین