کد خبر: ۱۳۹۸۸۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۲

واکنش تلویزیون به اتفاقات روزنامه ایران، مصوبه مجلس، شوخی احمدی‌نژاد و سخنرانی رحیمی از روی متن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برنامه صرفاً جهت اطلاع تلویزیون این هفته به اتفاقات روزنامه ایران و مصوبه اخیر مجلس واکنش نشان داد. 

مجری برنامه «صرفاً جهت اطلاع»، بی‌آنکه نامی از جوانفکر ببرد، در گزارشی با عنوان «دعوای کاملاً محترمانه و قانونی»، گفت: چند روز پیش یه عده با انتخاب تقریباً بدترین موقع، حکم دستشون می‌گیرن، می‌رند رییس یه جایی رو دستگیر کنن، آقای رییس که تا چند دقیقه پیش، داشته کنفرانس خبری می‌داده می‌گه من نمیآم باید با رئیس خودم هماهنگ کنم، خلاصه یکی این بگو یکی اون یواش یواش یه دیالوگ کاملاً قانون‌گرایانه و محترمانه بین رییس و تعدادی از کارمندان با اون عده حکم بدست در می‌گیره که کل مجموعه روبهم می‌ریزه و چند تا زخمی هم به بار میاره.» 

مجری در ادامه به تحرکات رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور اشاره و با بیان اینکه «حالا شما اگه به فرض محال با اینجور حرف زدن ما فهمیدی دو طرف دعوا چه کسایی بودند به این سوال که خیلی وقته توی گلوی ما مونده جواب بده، گفت: «به نظر شما چه کسایی بیشتر از بقیه برای اونور آبی‌ها بهانه درست می‌کنند؟ برخی مسئولان قوه مجریه، برخی مسئولان قوه قضاییه، برخی نمایندگان قوه مقننه، همشون با هم.» 

این برنامه خبری همچنین به مصوبه نمایندگان مجلس درباره حذف ما‌به‌تفاوت حقوق مقامات سیاسی که به حقوق مادام‌العمر مشهور شده واکنش نشان داد و گفت: «بدون تعارف و خیلی جدی از مجلسی‌ها تشکر می‌کنیم، تشکر می‌کنیم که دیروز با یک مصوبه انقلابی، اجازه ندادن هرکی تو عالم سیاست مسئولیت داشته بعد از مسئولیتش همچنان حقوق اون سمت و جایگاه رو بگیره. این یعنی سیاسیون هم بعد از پایان مسئولیت‌شون بیشتر از بقیه مردم حقوق نمی‌گیرن. خوب واقعاً دستتون درد نکنه اما می‌گم شما که برخی موقع‌ها اینقدر قوی عمل می‌کنید برای این طرح نظارت بر نمایندگان یه کاری کنید به عمر چند ماهه این مجلس برسه.» 

کم‌شدن مزه طنز برنامه هم موضوعی بود که مجری برنامه با اشاره به آن، گفت: کم شده از سیاستمداران و مسئولان محترم درخواست همکاری بیشتر داریم تا اینقدر قیافه سیاست عبوس و اخم‌آلود نباشه. 

در ادامه تصاویری از احمدی‌نژاد پخش شد که در جمع مدال‌آوران المپیاد دانش‌آموزی خطاب به آنان می‌گوید: «بزرگترین ریاضیدانان تاریخ کجایی بودند؟ ایرانی بودند مثل خوارزمی، خیام ،... احمدی‌نژاد.» 

این جمله احمدی‌نژاد البته با خنده و تشویق حضار همراه می‌شود و احمدی‌نژاد هم در ادامه می‌گوید: «شوخی کردم.» 

در ادامه هم مجری با تقدیر از اقدام رحیمی -معاون اول رییس‌جمهوری که سخنرانی‌اش را از روی متن انجام می‌دهد پرداخت و گفت: «خدا رو شکر یکی به حرف ما گوش داد و از روی متن سخنرانی کرد البته ما چون کارو کاسبی‌مون کساد می‌شه از ته قلب استقبال نمی‌کنیم ولی واقعاً رسم خوبیه البته خواهشاً مسئولین از رو دست هم ننویسن، کپ هم نزنن.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین