کد خبر: ۱۳۹۹۱۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۲

هشدار سعید اسدی به تعطیلی تالار «مولوی»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ مدیر تئاتر «مولوی» با اظهار تاسف از وضعیت نامطلوب این تالار نسبت به تعطیل شدن آن هشدار داد. 

سعید اسدی گفت: تئاتر «مولوی» شرایط مناسبی ندارد و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، ممکن است این تئاتر تعطیل شود. 

او با اشاره به وضعیت مبهم تفاهم‌نامه میان این تالار با اداره کل هنرهای نمایشی تصریح کرد: شورای حمایت اداره کل هنرهای نمایشی با پرداخت کمک هزینه مختصری به کارهای دانشجویی که پیش از این در تالار مولوی اجرا شده بودند موافقت کرد اما متاسفانه کارهای حرفه‌ای مانند نمایش «ویتسک» ناصر حسینی‌مهر مورد توجه قرار نگرفتند. 

سعید اسدی یادآور شد:‌ در حال حاضر عمده‌ترین مشکل ما تفاهم‌نامه با اداره کل هنرهای نمایشی است. قرار بود این تفاهم‌نامه در ازای خدماتی مانند میزبانی جشنواره‌های مختلف حمایت از گروه‌های دانشجویی و ... انجام شود و با اینکه ما تعهداتمان را انجام داده‌ایم، اداره‌کل درباره تفاهم‌نامه اقدامی نکرده است. 

مدیر تالار «مولوی» ادامه فعالیت‌های این تالار را منوط به انجام تعهدات قبلی اداره کل هنرهای نمایشی دانست و توضیح داد: در تمام این مدت دانشگاه تهران حسن نیت و همکاری خود را با فعالیت‌های تالار مولوی نشان داده اما با توجه به اینکه دانشگاه برای تولید تئاتر ردیف بودجه خاصی ندارد ناچار است هزینه‌های را از محل‌های دیگری تامین کند. به همین دلیل براساس تصمیم دانشگاه،‌ ادامه فعالیت‌های تئاتر مولوی مبتنی بر نگارش تفاهم‌نامه جدیدی با اداره کل هنرهای نمایشی و انجام تعهدات قبلی این اداره است. 

این استاد دانشگاه اضافه کرد:در حال حاضر دانشگاه به این نتیجه رسید اگر این مشکل تا پایان هفته جاری حل نشود، فعالیت‌های تالار مولوی به حالت تعلیق در آید. 

اسدی با اشاره به جایگاه مهم تالار «مولوی» در تئاتر ایران یادآور شد: تئاتر «مولوی» بخشی از تئاتر عمومی کشور است که علاوه بر خدمات‌رسانی به دانشجویان باید با تئاتر حرفه‌ای هم ارتباط داشته باشد ولی با عملکرد فعلی اداره کل هنرهای نمایشی این اتفاق نمی‌افتد. 

او تاکید کرد: مسئولیت این ماجرا به دانشگاه تهران بر نمی‌گردد بلکه این تالار نیازمند حمایت متولیان تئاتر در کشور است. ما با اندک امکاناتی که داریم به صورت کجدار و مریز پیش آمده‌ایم ولی بعد از این دچار مشکل جدی‌تری خواهیم شد. 

وی با اشاره به حضور هنرمندان حرفه‌ای تئاتر در شورای تخصصی تئاتر مولوی خاطر نشان کرد:اعضای شورای ما جزو کارشناسان اداره کل هنرهای نمایشی و از فعالان فضای عمومی تئاتر هستند. ما نمی‌خواهیم فضایی جداگانه در تالار مولوی ایجادکنیم اما متاسفانه آن گونه که باید و شاید با ما همراهی نمی‌شود. 

سعید اسدی یادآور شد: پیش از این قرار بود علاوه بر انجام تفاهم‌نامه قبلی از حمایت‌های اداره کل هنرهای نمایشی برای تعمیر و تجهیز سالن بهره‌مند شویم اما چنین اتفاقی هم نیفتاده است. البته ما هم معضلات و مشکلات را درک می‌کنیم اما انصاف نیست این گونه مورد بی‌توجهی قرار بگیریم. 

او با تاکید بر تمایل دانشگاه تهران مبنی بر ادامه تفاهم نامه‌اش با اداره کل هنرهای نمایشی افزود:حسن نیت و همکاری از طرف دانشگاه تهران بوده و هست اما لازم است این همکاری صورت مناسب‌تری پیدا کند که در حال حاضر با وضعیت مساعدی روبه رو نیستم و لازم است اداره کل هنرهای نمایشی در رویه خود تجدید نظری کند. 

اسدی ادامه داد: گفته می‌شود اداره کل هنرهای نمایشی نمایش‌هایی را که در تالار مولوی اجرا می‌شوند جزو تولیدات این تالار قلمداد می‌کند. در حالیکه مولوی نمی‌تواند تولید کننده تئاتر باشد چون بودجه‌ای ندارد. ما توقعات آن چنانی نداریم، مبلغ تفاهم‌نامه ما به اندازه یکی از کارهای حرفه‌ای تئاتر شهر هم نیست، توقعات ما در حد معقولی است و به همین دلیل انتظار داریم، اجرا شود. 

وی تاکید کرد: اراده بر این است فعالیت‌های تئاتری مولوی ادامه پیدا کند و تاریخ درخشان آن دور ریخته نشود اما این امر نیازمند همت عمومی است. 

مدیر تئاتر «مولوی» با ابراز گله‌مندی از کم توجهی وزارت علوم اضافه کرد:وزارت علوم هم باید پیش از این از فعالیت‌های دانشجویی حمایت کند و همه را به دانشگاه محول نکند. 

سعید اسدی در پایان به ایسنا گفت: به دلیل نداشتن بودجه کافی نمی‌توانیم نیروی انسانی کافی هم داشته باشیم. امیدواریم اداره کل هنرهای نمایشی حمایت‌هایی را که از دیگر سالن‌ها انجام می‌دهد در مورد تئاتر مولوی هم لحاظ کند، چرا که به دلیل همین کمبودها ناچار شدیم از برنامه‌هایی مانند برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای دانشجویی صرف نظر کنیم و این شایسته یک مکان دانشگاهی نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین