کد خبر: ۱۴۰۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۹
مهمان‌پرست: انگليس تاوان رفتار نامناسبش را پس می‌دهد

تمامی كاركنان سفارت ايران در لندن به تهران برگشتند

هيچ حمله‌ای در چند روز گذشته به سفارت‌خانه ايران در لندن انجام نشده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بامداد شنبه، تمامی کارکنان سفارت ایران در لندن به تهران برگشتند. 

کاردار سفارت کشورمان در انگلیس ـ پس از ورود به فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران گفت: با وجود تمامی فشارها، تمامی کارکنان سفارت ایران در لندن با بدرقه رسمی دولت انگلیس و با عزت خاک این کشور را ترک کردند.

او در پاسخ به سوالی تاکید کرد که هیچ حمله‌ای در چند روز گذشته به سفارت‌خانه ایران در لندن انجام نشده است.

اسلامی اظهار کرد: کاهش روابط با انگلیس مصوبه مجلس بود و مجلس تصمیم‌گیر است.

وی در پاسخ به سوالی درباره امکان از سرگیری روابط ایران و انگلیس گفت: در صورتی که به حق حاکمیت کشور احترام گذاشته شود و منافع ملی ایران تامین شود ایران آماده است با همه کشورها رابطه برقرار کند.

هم‌چنین رامین مهمان‌پرست ـ سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ـ که در مراسم استقبال از کارکنان سفارت ایران در لندن در فرودگاه مهرآباد حاضر شده بود در پاسخ به سوالی اظهار کرد: پرچم ایران هم‌چنان بر بالای سفارت‌خانه کشورمان در لندن برافراشته است.

او با بیان این که رابطه سیاسی ایران و انگلیس قطع نشده است، گفت: پس از مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش روابط با انگلیس، مقامات این کشور احساس تحقیر کردند و با یک حالت عجولانه سعی کردند این مصوبه مجلس را تحت تاثیر قرار دهند.

دستیار ویژه وزیر خارجه ایران تصریح کرد: انگلیس تاوان رفتار نامناسب ۱۰۰ سال اخیر خود با ملت ایران را پس می‌دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: می‌خواهند ایران را تهدید اصلی جلوه دهند؛ می‌خواهند نشان دهند ما عامل ناامنی و بی‌ثباتی و متهم فعالیت‌های تروریستی هستیم و گزارش مدیرکل آژانس را طوری با فشار تنظیم کردند که از فعالیت‌های ایران ابراز نگرانی شود و همه این کارها برای دامن زدن به پروژه ایران هراسی است تا شاید با این مساله هم موضوع خودشان را از تحولات منطقه تحت شعاع قرار دهند و هم بتوانند ایجاد اختلاف بکنند بین ما و کشورهای دیگر در منطقه خاورمیانه؛ این یک توطئه است.

مهمان‌پرست با اشاره به رای بالای کاندیداهای با گرایش‌های اسلامی در انتخابات کشورهای منطقه گفت: این موضوع آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را دچار وحشت کرده است و ما نباید اجازه دهیم که طراحی آنان در منطقه بتواند ایجاد انحراف در حرکت ملت‌ها بکند. باید با هوش و درایت اجازه سوء استفاده به آن‌ها ندهیم. ملت ایران ملت با فرهنگ و با تمدن هستند و ما همه مسائل را از راه‌ها قانونی و مقررات بین‌المللی دنبال می‌کنیم. آن‌ها به دنبال این هستند که مستنداتی پیدا بکنند که ملت ما را متهم به این بکنند که قانون را زیر پا می‌گذارند و فضای داخل کشور را ناامن جلوه دهند و سفارت‌خانه‌ها را تحریک کنند که در روابط‌شان با ما تجدید نظر بکنند و ما باید نشان دهیم که این گونه نیست. اجازه رخنه و شکاف بیم ملت‌مان را به آن‌ها نمی‌دهیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره بازدید تعدادی از سفیران مقیم تهران از باغ قلهک و سفارت‌خانه انگلیس در تهران اظهار کرد: این دیدار با هماهنگی وزارت خارجه انجام شد. 

پس از مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش سطح روابط میان ایران و انگلیس و اعتراض‌های تعدادی از دانشجویان بسیجی در مقابل سفارت‌خانه این کشور در تهران و به دنبال آن واکنش شتابزده انگلیس، کارکنان سفارت کشورمان در لندن بامداد شنبه وارد تهران شدند. 

تمامی کارکنان سفارت‌خانه کشورمان در لندن با یک پرواز و در ساعت ۲:۴۰ بامداد وارد فرودگاه مهرآباد شدند. 

در مراسم استقبال از دیپلمات‌های ایرانی، تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران و خانواده‌های دیپلمات‌های ایرانی حضور داشتند. 

دانشجویان که از ساعت‌ها قبل در فرودگاه مهرآباد حاضر شده بودند عکس‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهید شهریاری را در دست داشتند و شعار "مرگ بر انگلیس"، "مرگ بر آمریکا"، "دانشجو بیدار است از انگلیس بیزار است" و "۱۳ آبان تکرار باید گردد، لانه روباه پیر اشغال باید گردد" سر می‌دادند. 

هم‌چنین دانشجویان دست‌نوشته‌هایی مانند "وارثان شهیدان خوش آمدید به ایران"، "سفیران شهیدان خوش آمدید به ایران"، "آخرین پرواز لندن ـ تهران به زمین نشست"، "لانه فتنه بسته شد"، "چشم فتنه را درآوردیم" و "استعمار مرد" را در دست داشتند. 

هرچند دانشجویان موفق به استقبال از کاروان اعضای سفارت ایران در لندن نشدند اما نمایندگان آنان تاج‌گل‌هایی را به اسلامی ـ کاردار سفارت کشورمان در انگلیس ـ تقدیم کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین