کد خبر: ۱۴۰۶۴۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۷
در دیدار با وزیر خارجه سوئد

صالحی: حمله به سفارت انگلیس قابل پیش‌بینی نبوده و مورد تایید نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر خارجه سوئد در دیدار با وزیر خارجه کشورمان حمله به سفارت انگلیس در تهران را موجب نگرانی شدید کشورهای اروپایی و دیپلمات‌های خارجی در تهران خواند و گفت: این موضوع باید از سوی ایران مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد و از این‌گونه اقدامات در آینده جلوگیری شود. 

وزیران امورخارجه ایران و سوئد روز دوشنبه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی "بن دو" درباره افغانستان درباره مسایل مورد علاقه طرفین گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. 

در این دیدار علی‌اکبر صالحی و کارل بیلت آخرین وضعیت و آینده مساله هسته‌‌ای به ویژه پس از گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و قطعنامه آن را بررسی کرده و ضمن بیان نقطه‌نظرات خود بر ضرورت تداوم گفت‌وگوها و همکاری‌ها در آینده تاکید کردند. 

وزیر امور خارجه سوئد در این دیدار با تاکید بر علاقه کشورش به حفظ و تداوم روابط فی مابین به حادثه حمله به سفارت انگلیس در تهران اشاره کرد و آن را موجب نگرانی شدید کشورهای اروپایی و دیپلمات‌های خارجی در تهران خواند و گفت: این موضوع باید از سوی ایران مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد و از این گونه اقدامات در آینده جلوگیری شود. 

صالحی نیز ضمن اشاره به این مطلب که این حمله قابل پیش‌بینی نبوده و مورد تایید هم نیست،‌ حملاتی که در گذشته علیه سفارت‌خانه‌های ایران در اروپا صورت گرفته است را خاطرنشان کرد و گفت: ما بدون ارتباط دادن این مسایل به هم تلاش داریم تا از این‌گونه وقایع جلوگیری کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین