کد خبر: ۱۵۱۵۱۹
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۹

چراغ سبز اوباما به «بغداد» به عنوان مکان دور دوم مذاکرات

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امروز نه تنها مکان مذاکرات برای دور اول نهایی شد بلکه بغداد به عنوان مکان دور دوم مذاکرات انتخاب شد.

این خبر را امروز بیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد و نوشت که به دنبال انجام چندین دور مذاکرات فشرده بین معاونان سعید جلیلی و کا‌ترین اشتون، دو طرف با برگزاری دور نخست گفت‌وگو‌ها در روز شنبه ۲۶ فروردین ماه در استانبول و انجام دور بعدی آن در بغداد موافقت کردند. همچنین قرار شد زمان برگزاری گفت‌وگو‌ها در بغداد در پایان گفت‌وگوهای استانبول اعلام شود.

اما یک منبع آگاه به جوان آنلاین گفت که باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در انتخاب بغداد به عنوان مکان دور دوم مذکرات نگاهی مثبت داشته و این مسئله را به دستگاه سیاست خارجی خود ابلاغ کرده است.

از سوی دیگر «مایکلمان»، سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد که مذاکرات ایران با ۱+۵ روز ۲۶ فروردین برابر با ۱۴ آوریل در استانبول برگزار می‌شود. وی افزود: ما توافق کرده‌ایم مذاکرات را ۱۴ آوریل در استانبول آغاز کنیم. امیدواریم که دور اول این گفت‌و‌گو‌ها فضای مساعدی برای پیشرفت محسوس ایجاد کند. ما به دنبال یک فرآیند مستمر هستیم.

به گزارش جوان آنلاین،بلومبرگ همچنین به نقل از سخنگوی اتحادیه اروپا افزود که کشورهای طرف مذاکره ایران در مذاکراتی که پس از ۱۵ ماه از سرگرفته می‌شود، از تهران خواهند خواست هر گونه جاه طلبی هسته‌ای تسلیحاتی را کنار بگذارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین