کد خبر: ۱۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۸۳ - ۱۶:۳۰
معين:

كانديداها بايد در قبال برنامه هايشان پاسخگو باشند

آفتاب‌‌نیوز : وي رويكرد ديگر خود را كارآمدي دولت و توانمندي شهروندان خواند و گفت: توانمندي شهروندان يعني داشتن آگاهي و مسئوليت برخورداري آنها از حقوق اساسي مثل شغل آبرومند، امنيت، تأمين معيشت، آزادي بيان و عقيده و حضور فعال و مسئولانه آنها در كارهاي جمعي و نهادهاي مدني و صنفي.

كانديداي مورد حمايت حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با بيان اين كه دولت و مردم با كمك يكديگر مي توانند مسائل جامعه را حل كنند و حقوق متقابل نسبت به هم دارند، خاطرنشان كرد: رئيس جمهور كه با رأي مستقيم مردم انتخاب مي شود. درواقع برنامه هاي او است كه رأي مي آورد و نه فقط حرف هايش و بايد در قبال برنامه هايش در آينده پاسخگو باشد.

معين به توسعه كشاورزي اشاره كرد و اظهار داشت: صنعت بايد در خدمت كشاورزي قرار گيرد تا زيربخش هاي مختلف در امر توليدات كشاورزي رشد يابند.

توليد كشاورزي و صنعتي ما وقتي قابليت رقابت را در بازارهاي جهاني مي يابد كه دانش علمي در تمامي حوزه هاي آن نفوذ كند.

دكتر معين با اشاره به اين كه برنامه چهارم توسعه به نام توسعه مبتني بر دانايي مطرح شده است ادامه داد: سرمايه گذاري اصلي ما بايد در آموزش، پژوهش و توسعه منابع انساني انجام شود تا توسعه مبتني بر دانايي در صنعت و كشاورزي و توليد و خدمات تحقق يابد.

وي همچنين با تأكيد مجدد بر عناصر پنج گانه رفتار سازماني شامل صداقت، صراحت، صميميت، صبوري و صلابت، تصريح كرد: خوشبختانه خصوصاً در بين نسل جوان به تدريج افراط و تفريط جاي خود را به عقلانيت و تأمل مي دهد و صراحت بيان و تحمل توسعه مي يابد.

وي ادامه داد: اگر تشكيل دولت و رفتار آن را براساس اين معيارهاي پنج گانه تعيين كنيم، مي توانيم دولت منسجم و كارآمد و شهرونداني توانمند داشته باشيم. آنگاه هيچ قدرتي نمي تواند حرف زوري را به جامعه ما تحميل كند.

دكتر معين همچنين با تأكيد بر تخصيص منابع مالي مناسب براي بخش كشاورزي اظهار داشت: اگر رويكردهاي كلي دولت در بخش هاي مختلف به درستي و دقت انجام شود آنگاه در توزيع امكانات مالي و غيره نيز خود به خود بيشترين توجه به آن بخش كه مي تواند كشاورزي باشد، صورت مي گيرد.

وي در خاتمه آمادگي خود را براي دريافت پيشنهادهاي مختلف توليدكنندگان بخش صيادي و كشاورزي راجع به مسائل اين بخش اعلام كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین