کد خبر: ۱۵۹۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳

لاریجانی: برخی نمایندگان در وزارت اطلاعات کار می کردند و سوابق خود را ننوشتند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امروز فاطمه آلیا عضو سابق کمیسیون امنیت ملی که در مجلس نهم از اعضای کمیسیون شوراها به شمار می​رود نیز در تذکری، ضمن تایید اظهارات کوچکی​نژاد در عدم دعوت از نمایندگان معترض در جلسات بررسی عضویت در کمیسیون​ها، گفت: 6 نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی ویژگی عضویت در آن را ندارند. کما اینکه یک نفر مدرک دکترای الهیات و سابقه عضویت در کمیسیون عمران را دارد و یک نفر دیگر مدیریت دولتی خوانده و اصلا تجربه کمیسیونی ندارد. یک نفر هم مدیر بازداشتگاه بوده و لیسانس علوم سیاسی است! یک نفر فوق لیسانس حقوق و یک نفر دیگر مدرک فوق لیسانس مدیریت دولتی دارد و مدیرکل حراست بوده. یک نفر هم با فوق لیسانس حقوق فقط یک دوره سفیر بوده است. تحصیلات و سوابق این افراد چه ربطی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دارد؟

وی این نحوه عضو پذیری در کمیسیون امنیت ملی را تبعیض ناروا خواند و با اشاره به اینکه در مجلس هشتم، عضو این کمیسیون بوده است، افزود: مگر شرط مذکر بودن در آیین نامه داریم که مرا در مجلس نهم به این کمیسیون راه ندادند؟

علی لاریجانی، رئیس مجلس در واکنش به مرتبط نبودن سوابق و تحصیلات برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: برخی نمایندگان سوابق امنیتی داشتند و مثلا در وزارت اطلاعات کار می کرده​اند ولی مدیریت دولتی خوانده​اند. این افراد با بررسی مستنداتشان به کمیسیون امنیت رفته​اند ولی سابقه اجراییشان را ننوشته​اند.

به گزارش خبر آنلاین،از سوی دیگر با مشخص شدن نام اعضای کمیسیون ها، حضور حمید رسایی و روح الله حسینیان در کمیسیون اصل 90 مجلس یکی از نکات قابل توجه مجلس نهم است. چرا که کمیسیون اصل 90 به عنوان مرجع رسیدگی به شکایات از دولت و سایر قوا ، حالا دو تن از حامیان دولت و اعضای سرشناس جبهه پایداری را در میان هشت عضو اصلی خود می بیند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
0
0
آقاي دكتر لاريجاني قدر خانمها را بيش از اين بدانيد . من با خانم فاطمه آليا موافقم مگر شرط مذكر بودن ذكر شده است .
......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین