کد خبر: ۱۶۶۳۸۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۵

متكي: دشمن آرزوي تسليم‌پذيري ما را به گور مي‌برد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: منوچهر متكي با تاكيد بر ضرورت استفاده از خرد جمعي در امر مهم كشورداري اظهار كرد: براي اداره كشور بايد به خرد جمعي توسل جست و از تمامي ظرفيتهاي نظام استفاده كرد.


به گزارش ايسنا، دبيركل كانون فارغ‌التحصيلان شبه‌قاره هند در نشست سالانه اين كانون كه شب گذشته در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار شد، با بيان اينكه "انقلاب فرصتي براي ملت ايران و تمام جامعه بشري فراهم كرد"، اظهار كرد: انقلاب اسلامي بسياري از محفوظات قطعي گرفته شده نظام حاكم بر مناسبات بين‌المللي را در هم ريخت و امروز نيز بخش مهمي از چالش‌هايي كه نظام استكباري با آن مواجه شده، سهم انقلاب است و افزايش آگاهي‌ها و توسعه ارتباطات نيز بر تنگ‌تر شدن عرصه براي كساني كه پشت درهاي بسته براي مردم تصميم مي‌گرفتند نيز موثر بوده است.


وي با بيان اينكه "همواره تهديدها و فرصتها در كنار هم قرار دارند"، به تحولات كشورهاي اسلامي اشاره كرد و افزود: پس از 30 سال پيام انقلاب اسلامي و شعار امام (ره) راه خود را در بخش مهمي از جهان اسلام يعني خاورميانه و شمال آفريقا پيدا كرده و اين فرصتي براي جهان اسلام است. ما از مدتها پيش كورسوهايي مي‌ديدم اما جاي خالي يك قيام و نهضت بزرگ همواره احساس مي‌شد و در طول اين مدت، ملت ايران بوده كه يك تنه در مقابل استكبار ايستاده است.


وزير امور خارجه پيشين كشورمان اضافه كرد: تاكنون تمام ظرفيت استكبار تنها براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران متمركز مي‌شد اما امروز ديگر اينگونه نيست و اين خود يك فرصت است. بيداري اسلامي فرصتي است كه البته در كنار آن تهديدهايي نيز بروز پيدا مي‌كند. در سخنان مقام معظم رهبري در اين‌باره نيز همواره مي‌بينيم كه صحبت از فرصت‌ها موج مي‌زند اما ايشان همواره فرصتي از تهديدات را نيز در كنار اين فرصتها مطرح مي‌كند.


وي با بيان اينكه "هنر مردان بزرگ اين است كه از دل تهديدات، فرصت‌سازي كنند"، گفت: هنر، كشورداري هوشمندانه و تحليل درست مسائل است. دشمنان حربه‌هاي مختلفي را عليه جمهوري اسلامي بكار مي‌برند و در مدت اخير نيز اين تلقي براي آنها بوجود آمد كه تحريم‌ها عليه ايران كارساز بوده است.


دبيركل كانون فارغ‌التحصيلان شبه‌قاره هند با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار كارگزاران نظام اظهار كرد: فهم بنده از سخنان ايشان اين است كه تحريم‌ها را تقسيم‌بندي كرده‌اند. بخشي از تحريم‌ها ممكن است هزينه‌هايي داشته باشد، بخشي تنها جنگ رواني دشمن عليه ماست و بخش ديگر نياز به تدبير امور دارد كه البته ميزگردهاي تخصصي و منطقي در اين رابطه اندك است، تا جايي كه برنامه‌هاي مثل خنده‌بازار احساس مي‌كنند كه بايد در اين مورد كاري انجام دهند.


متكي با تاكيد بر لزوم ايستادگي در برابر تحريم‌ها، تصريح كرد: عقب‌نشيني در برابر تحريم‌ها برابر با عقب‌نشيني از انقلاب است و پاسخ كساني كه به دنبال آن هستند، مشت آهني است. دشمنان آرزوي تسليم‌پذيري را در مقابل فشارها به گور خواهند برد.


وي همچنين گفت: در برابر بخشي از تحريم‌ها كه ممكن است اثرات سوئي بر جاي بگذارد، مقام معظم رهبري اقتصاد مقاومتي را مطرح كرده‌اند. اقتصاد مقاومتي به معناي جوشش از درون و تكيه بر ظرفيتهاي خودي است. ما در حوزه كاركردهاي اقتصادي و اجتماعي به طور قطع نياز به تدبير داريم. خرد جمعي در امر مهم كشورداري بايد مدنظر قرار گيرد و از همه ظرفيتهاي نظام براي حل مشكلات استفاده شود.


دبيركل كانون فارغ‌التحصيلان شبه‌قاره هند در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس نهم، حضور مردم در اين انتخابات را پرشور خواند و گفت: ملت ايران هربار از مرحله‌اي عبور كرده و وارد مرحله جديد مي‌‌شوند و اين‌بار نيز براي نقش‌آفريني در انتخابات رياست جمهوري آماده مي‌شوند.


وي همچنين با اشاره به فعاليتهاي كانون فارغ‌التحصيلان شبه‌قاره هند، پيشنهاد داد كه نام اين كانون به "دانش‌آموختگان حوزه آسيا" تغيير كند و سپس افزود: بحث‌هايي در رابطه با اينكه اين كانون تحت عنوان اتحاديه يا جبهه همانند جبهه پيروان خط امام و رهبري فعاليت كند، وجود دارد.


متكي در پايان اظهار كرد: اميدواريم در كنار تمامي دوستان فارغ‌التحصيل از خارج از كشور و اعضاي جبهه پيروان خط امام و رهبري، تكليف خود را در قبال انقلاب اسلامي به خوبي انجام دهيم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین