کد خبر: ۱۶۹۵۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۰

سخنگوی کاخ سفید: آمریکا و شرکایش برنامه هسته‌ای ایران را زیر نظر دارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کاخ سفید اعلام کرد که با دقت مشغول بررسی گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌یی ایران است.

به گزارش ایسنا، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران مدعی شد اینکه ایران به تداوم آنچه وی نقض وظایف هسته‌یی‌اش خواند ادامه می‌دهد "تعجب برانگیز نیست".

به گزارش راديو آمریکا، کارنی گفت که واشنگتن در حال بررسی گزارش فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی است و تکرار کرد که آمریکا و شرکایش برنامه هسته‌یی ایران را زیر نظر دارند.

وی افزود: همانطور که این گزارش نشان می دهد ما در موقعیتی هستیم که برنامه هسته‌یی ایران را با دقت زیر نظر داشته باشیم و هرگونه تلاش ایران برای آغاز تولید اورانیوم در سطح تسلیحاتی را تشخیص دهیم.

در گزارش ایران آمده است که ایران تعداد سانتریفیوژهایش را در سایت فردو دو برابر کرده است و اکنون 2140 سانتریفیوژ در آنجا قرار دارد که البته سانتریفیوژهای جدید هنوز راه اندازی نشده‌اند.

کارنی گفت که رییس جمهور آمریکا "همه گزینه‌ها را روی میز نگه داشته است" و افزود که اگرچه پنجره فرصت برای یافتن یک راه حل دیپلماتیک همچنان باز است، "این پنجره تا ابد باز نخواهد ماند".

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این سوال که آیا آمریکا همچنان معتقد است که می‌توان جلوی حمله احتمالی نظامی رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌یی ایران را گرفت گفت: برای حل دیپلماتیک این مساله هنوز وقت است و همانطور

که گفتم اگر آنها حرکتی برای رد شدن از مرز و تولید سلاح هسته‌یی کنند ما متوجه می‌شویم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین